عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
حضور کاروان سرزمین برادری در شهر گنبد‌کاووس بهانه‌ای شد تا بار دیگر جلوه‌ای از وحدت، همدلی و همبستگی قومیتی و مذهبی ایرانیان به نمایش گذاشته شود.
عقیق: سومین روز از حضور کاروان سرزمین برادری در شهر گنبد با حضور در منزل شهیدان محمد و حاجی محمد قربانی از شهدای ترکمن، بازدید از مدرسه تیزهوشان شهید مطهری، برج قابوس، مدرسه مختومقلی فراغی و موزه میراث فرهنگی شهر گنبد پیگیری شد.
در این دیدارها که نمادی دیگر از وحدت،‌ همدلی و همبستگی میان شیعه و سنی به تصویر کشیده شد،  حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی مبلغ عرصه وحدت اسلامی، داود کریمی پسر شهید عباس کریمی از فرماندهان دفاع مقدس و غلامرضا امامی نویسنده، مترجم و همرزم امام موسی صدر پیام‌آور صلح و عدالت بودند.



* شهدای ترکمن جلوه‌ای از اتحاد ملی هستند
در نخستین برنامه روز سوم، اعضای کاروان سرزمین برادری در منزل شهیدان محمد و حاجی محمد قربانی حضور یافتند، مادر شهید با بیان اینکه حضور اعضای کاروان در منزلش بسیار وی را خرسند ساخته است، ابراز داشت: محمد در سن 25 سالگی در سال 65 و حاجی محمد در سال 67 و در سن 21 سالگی در فکه و آبادان شهید شدند و پدر شهیدان هم شش سال پیش به رحمت ایزدی پیوست، از پسرم محمد یک فرزند دختر به یادگار مانده است که وی چهار ماه بعد از شهادت پدرش به دنیا آمده است.
غلامرضا امامی نویسنده و محقق با اشاره به اینکه یاد شهدای ترکمن برای ما عزیز است، گفت: حضور ما عرض تسلیت نیست، زیرا ما باید به حال کسانی که در راه خدا شهید شدند، غبطه بخوریم نه اندوهگین باشیم.
وی خطاب به مادر شهیدان قربانی افزود: شهادت دو فرزند شما نشان از تربیت خوب والدینش دارد، این دو بزرگوار دو نور هستند که چنین هدیه‌ای از طرف شما به دین، زادگاه و مهمتر از همه به تاریخ است.
در این دیدار حجت‌الاسلام براتی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های شهدای ترکمن برای این کاروان سرزمین برادری مایه خیر و برکت بوده است، اظهار داشت: بر خود وظیفه می‌دانستیم که برای عرض احترام به حضور شما بیاییم.



*امیدواری از رویش سردار آزمون‌های گنبد
در دیدار از مدرسه هیأت امنایی مختومقلی فراغی که امیر حاج رضایی هم به جمع کاروان سبز برادری پیوست، برای دانش‌آموزان سؤالی مطرح کرد و گفت: می‌دانم شما جوانان فوتبال را دوست دارید و به همشهری خود سردار آزمون افتخار می‌کنید، گل سردار آزمون تلفیقی از تکنیک، تاکتیک، هوش و ذکاوت بود.
وی ضمن امیدواری از رویش سردار آزمون‌های گنبد در عرصه فوتبال ادامه داد: بنده بار اول است که به این شهرستان سفر می‌کنم و خوشحالم که با استان سرسبز و مردم خوب اینجا آشنا شدم، شما در هر زمینه‌ای آینده کشور هستید و تفاوت بنده و شما این است که من زندگی را پشت سر گذاشتم، ولی شما زندگی را پیش رو دارید، إن‌شاء‌الله با توکل به خداوند و پشتکار زندگی خوبی پیش‌رو داشته باشید.



پس کاروان سرزمین برادری از برج قابوس بازدید کردند،‌ این برج یکی از بناهای شاخص و ممتاز در معماری دوره اسلامی است که در جلگه فرهنگی گرگان در سال 397 هجری قمری ساخته شد که سازنده آن قابوس بن وشمگیر ملقب به شمس‌المعالی مشهورترین پادشاه آل زیار است.



*چراغ راه ترکمن، ایران و اسلام عزیز است
همچنین کاروان سرزمین برادری در دانشگاه گنبدکاووس با نخبگان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه دیدار کردند، حسین گلچین رئیس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه دانشگاه گنبد تنها دانشگاه دولتی شرق استان است، گفت: این دانشگاه دارای سه هزار دانشجو، 125 استاد و هیأت علمی و بیش از 65 رشته است.
وی با تأکید بر اینکه مینیاتوری از اقوام و مذاهب در این دانشگاه حضور دارند، افزود: توانسته‌ایم وحدت و همبستگی این منطقه را به رخ جهانیان بکشیم که به علت بینش، ایمان و فضیلت بالای این سرزمین است که در نهایت تعامل و تفاهم می‌گویند زندگی جریان دارد.
در ادامه حجت‌‌الاسلام نواب رئیس مدرسه اسلامی هنر خاطرنشان کرد: با توجه به مصداق آیات و سخنان ائمه، پیامبر(ص) اهل صفا، محبت و صمیمیت بودند، حال چطور است که دشمنان این پیامبر(ص) را پیامبر خشونت و جنگ معرفی می کنند!
وی با بیان اینکه دشمنان به خاطر منافع شخصی خود جنگ‌های داخلی و مسلمان کشی را راه انداخته‌اند، ادامه داد: ما باید ثابت کنیم که پیامبر صفا و محبت، حضرت محمد(ص) است و هر کدام باید یک رسانه باشیم تا اخلاق نبوی را گسترش دهیم.
آنه دردی کریمی نویسنده ترکمن با تأکید بر ضرورت وحدت بیان داشت: چراغ راه ترکمن و قلب ترکمن، ایران و اسلام عزیز است و شاعر ترکمن ما مختومقلی فراغی با افتخار از اسلام شعر سروده است.
وی افزود: ترکمن‌ها همانند دیگر ایرانیان در مراسم‌های مختلف مذهبی و ملی از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات شرکت می‌کنند و این به معنی این است که ما هم ایرانی هستیم و به آن افتخار می‌کنیم.
امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه وقتی تمام ملت ایران با سردار آزمون می‌خندد و با گریه او می‌گرید یعنی روح متجلی ایرانی، گفت: ما در تیم‌های خود از مذاهب و قومیت‌های مختلف داریم که با وحدت و همدلی در کنار  بدون در نظر گرفتن قوم، مذهب یا نژاد بازی می‌کنند.



آخرین برنامه کاروان سرزمین برادری در استان گلستان دیدار با زهرا دانایی‌فر عضو تیم‌ملی والیبال نشسته کشور بود. کاروان سرزمین برادری در خطه گلستان از سی بهمن‌ تا دوم اسفند ماه با حضور در شهرهای بندرترکمن، گرگان و گنبد ضمن دیدار با علمای اهل سنت و شرکت در نماز جمعه اهل تسنن جلوه‌ای از شکوه، عظمت و همبستگی مردم ایران را به نمایش گذاشتند که این کاروان به همت اتحادیه بین‌المللی امت واحده انجام شده بود.



منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین