عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
خداوند ظرفیت‌هایی را در انسان قرار داده که اگر تربیت انبیای الهى در او رشد کند، به مقامات بلند معنوى دست پیدا می‌کند که عالی‌ترین آن در وجود انبیاء و اولیای الهى است.
عقیق: مؤلف تفسیر شریف «معاد از دیدگاه قرآن» با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری در جهت روشن کردن اذهان جوانان با رجوع به قرآن کریم است، تاکید کرد: چالش‌های دنیای امروز با همگرایی ادیان توحیدی رفع می‌شود.
 بانو مجتهده زهره صفاتی که به دعوت شوراى پاپى خانواده واتیکان در هیئتی همراه با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به واتیکان سفر کرده بود، با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، اسقف پالیا، رئیس شوراى پاپى خانواده و ... دیدار و گفت‌وگو کرد.
این مفسر قرآن در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان یک مجلد قرآن کریم ترجمه شده به زبان اسپانیایی را به وی هدیه کرد و در سخنانی اظهار داشت: اینجانب از قم، کتاب آسمانى قرآن کریم را به شما تقدیم می‌کنم و سلام گرم رهبران دینى را به شما ابلاغ می‌نمایم.
وی با بیان اینکه امید است این دیدارها، سرفصل جدیدى براى ارتباط بین اسلام و مسیحیت باشد، خواستار تلاش همه جانبه رهبران ادیان ابراهیمى در راستای نفى خشونت و افراطی‌گری با حربه تکفیر در جهان شد.
بانو مجتهده صفاتی در دیدار با اسقف پالیا، رئیس شوراى پاپى خانواده نیز به تبیین دیدگاه دین مبین اسلام، در مورد زن و خانواده پرداخت و با اشاره به مسئله خشونت و استفاده ابزارى و غیرانسانی علیه زنان تأکید کرد: ناهنجاری‌های موجود در جهان امروز، یکى از عوامل مهم ناامنی‌های اجتماعى و تهدید محسوب می‌شود و مانع بزرگى بر سر راه توسعه و پیشرفت اجتماعى، بهداشت و حقوق بشر است.
مؤلف تفسیر شریف «معاد از دیدگاه قرآن» با بیان اینکه جهانیان باید در نفی خشونت و افراطی‌گری تلاش همه جانبه داشته باشند، تصریح کرد: یکى از پیامدهاى چنین رفتارهایى، خشونت علیه زنان و کودکان در سراسر جهان است.
این بانوی مجتهده همچنین در دیدار با مسئولان موسسه اسقفی مطالعات عربی اسلامی وابسته به واتیکان به تشریح دیدگاه‌های اسلام در امور معرفتى پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند ظرفیت‌هایی را در انسان قرار داده که اگر تربیت انبیای الهى در او رشد کند، به مقامات بلند معنوى دست پیدا می‌کند که عالی‌ترین آن در وجود انبیاء و اولیای الهى است.
وی با اشاره به چالش‌های دنیاى امروز که فراروى بشر قرار دارد، اظهار داشت: تنها با همدلى و هم‌گرایی ادیان توحیدى و ابراهیمى و با تعلیمات خالص انبیای الهى، می‌توان آن‌ها را حل کرد.
بانو مجتهده صفاتی در پایان به پیام مقام معظم رهبرى خطاب به جوانان و فرهیختگان غرب اشاره کرد و یادآور شد: این پیام، در جهت روشن کردن اذهان جوانان در اروپا و آمریکاى لاتین و فهمیدن اسلام با رجوع به قرآن کریم، می‌تواند در تنویر افکار جهانیان مؤثر باشد.


منبع:ایکنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین