عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
آخوند عابدی‌کر نخستین مفسر ترکمنی قرآن کریم در دیدار با اعضای کاروان سرزمین برادری گفت: رهبر معظم انقلاب میوه محبت میان اهل سنت و تشیع هستند و خداوند طول عمر با عزت به ایشان عطا کند.
عقیق:اعزامی به استان گلستان، کاروان سرزمین برادری که با هدف به تصویر کشیدن پیوند شیعه و سنی در کشور ایران سفرهایی را به مناطق سنی‌نشین کشور  از 30 بهمن تا 2 اسفند ماه جاری انجام می‌دهند.

این کاروان روز سی‌ام بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین نواب رئیس مدرسه اسلامی هنر، امیرحاج رضایی کارشناس فوتبال، مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، داوود کریمی پسر شهید عباس کریمی از فرماندهان دفاع مقدس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی مبلغ عرصه وحدت اسلامی و غلامرضا امامی مترجم سفری به بندر ترکمن انجام دادند.

در این سفر، مهمانان در مسجد قبا که حوزه علمیه قبا نیز در آن قرار دارد به دیدار آخوند محمد عابدی‌کر امام جمعه این شهر و نخستین مفسر ترکمنی قرآن کریم رفتند.

آخوند عابدی‌کر که در سنین کودکی از داغستان به بندر ترکمن مهاجرت کرده بیش از 40 سال است که به امر تبلیغ و ترویج اسلام می‌پردازد، تأسیس بخش معارف رادیو گرگان و تفسیر چهار جلدی قرآن کریم به زبان ترکمنی از فعالیت‌های امام جمعه بندر ترکمن است، البته از آخوند عابدی‌کر به عنوان یکی از پیشگامان تأسیس حوزه علمیه خواهران یاد می‌شود، وی هم اکنون بیش از 90 سال سن دارد اما بسیار مصمم و جدی به استقبال کاروان سرزمین برادری آمد و با خونگرمی دستان آنان را فشارد.

آخوند عابدی کر با اشاره به اینکه در مراسم‌های خاص مسجد قبا شاهد حضور شش هزار جمعیت است، گفت: رهبر معظم انقلاب میوه محبت میان اهل سنت و تشیع هستند و خداوند متعال طول عمر با عزت به ایشان مسألت کند.

وی با بیان اینکه در استان گلستان اهل سنت و تشیع برادرانه به زندگی خود ادامه می‌دهند، افزود: وحدت گلستان میوه محبت شیعه و سنی به یکدیگر است.

در ادامه تصاویری از نخستین مفسر ترکمنی قرآن کریم را مشاهده می‌کنید:





منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین