عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسجد آداب زندگی کردن در همه مسائل را به انسان‌ها یاد می‌دهد و اگر فردی به مسجد برود، قطعاً درس زندگی می‌گیرد.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان امروز در دومین همایش طرح آفاق اندیشه که با عنوان همایش سبک زندگی اسلامی برگزار شد، گفت: مسجد تنها صرف عبادت نیست بلکه باید تعاون و همچنین جلسات هم‌افزایی بین مومنان باید گسترش یابد. سبک زندگی یکی از مسائل مهمی است که باید مد نظر باشد و مردم نمی‌توانند مسائل مربوط به اخلاق و ایمان خود را بدون توجه به سبک زندگی گسترش دهند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: تا زمانی که سبک زندگی اصلاح نشود، نمی‌توان عقاید دینی مردم را رشد داد و از شبهات جلوگیری کرده و به آنها پاسخ داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مسجد می‌تواند در اصلاح سبک زندگی نقش داشته باشد، گفت: مساجد باید در این زمینه اهتمام داشته و تلاش کنند تا سبک زندگی اسلامی را گسترش دهند.
وی افزود: توجیه کردن کارها یکی از اثرات رفتاری انسان‌هاست که در سبک زندگی غربی به آن تأکید می‌شود اما سبک زندگی اسلامی می‌گوید اگر اشتباه هم کردی سریعاً توبه کن، چرا که اثر آن در وجود ما نماند و کار خود را توجیه نکنیم.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای اینکه رفتار ما ساماندهی شود به تذکر و آموزش و تعاون و کار دسته جمعی نیاز است که همه اینها در مسجد وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: آداب اسلامی یکی از مسائل مهمی است که در جامعه باید به آن بپردازیم و مسجد جایی است که در این زمینه می‌تواند نقش و تاثیر داشته باشد.
وی عنوان داشت: این موضوعی که در مساجد مطرح می‌شود که باید در نماز توجه داشته و گریه کرد، این چه حرفی‌ است که می‌زنید، مگر می‌شود در همه نمازها گریه کرد؟ نماز یعنی ادب و باید کسی که نماز می‌خواند ادب اسلامی داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: مسجد آداب زندگی کردن در همه مسائل را به انسان‌ها یاد می‌دهد و اگر فردی به مسجد برود قطعا درس زندگی می‌گیرد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وجود برخی آداب غلط گفت: مسجد جایی است که آداب صحیح را به ما ارائه می‌دهد و یک سری مسائل غلط که به اشتباه وارد اسلام کرده‌اند باید از بین برود.
وی بیان داشت: سخنرانان در مساجد باید از هر فرصتی برای تبیین سبک زندگی اسلامی تلاش کنند و سبک زندگی را اگر در جزئیات اصلاح کنیم، آن وقت مسجد رسالت خود را در این زمینه به سرانجام رسانده است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین