عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
رييس سازمان حج و زيارت:
رييس سازمان حج و زيارت از كاهش صدور رواديد عمره در روزهاي اخير خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه طي چند روز اخير شاهد كاهش جدي در صدور رواديد از سوي كنسولگريهاي عربستان در تهران و مشهد بوديم كه اين كاهش در يكي دو روز گذشته به كمتر از ۵۰ درصد رسيده است، طبيعي است اگر اين روال ادامه پيدا كند با مشكل جدي در اعزام زايرين مواجه خواهيم شد.
عقیق:مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت گفت: دوره اول ثبت نام عمره كه از ۱۶ آذرماه شروع و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت، در دور اول ۳۳۰ هزار زاير براي تشرف ثبت نام كرده اند كه تا كنون حدود ۲۴۰ هزار زاير به سفر عمره مشرف شده اند و دور دوم اعزام‌ها هم از ۲۱ اسفند ماه آغاز و تا ۲۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.
رييس سازمان حج و زيارت به مشكل اخير كاهش صدور رواديد اشاره كرد و افزود: متأسفانه طي چند روز اخير شاهد كاهش جدي در صدور رواديد از سوي كنسولگريهاي عربستان در تهران و مشهد بوديم كه اين كاهش در يكي دو روز گذشته به كمتر از ۵۰ درصد رسيده است، طبيعي است اگر اين روال ادامه پيدا كند با مشكل جدي در اعزام زايرين مواجه خواهيم شد.
وي افزود: با توجه به اينكه قراردادهاي عمره ۷ شركت سعودي به تأييد وزارت امور خارجه و وزارت حج عربستان و كنسولگري عربستان در ايران رسيده است، و شركت‌هاي سعودي عدد قراردادها و تعداد زايرين را به تأييد وزارت حج عربستان رسانده اند، طبيعتا شركت‌هاي سعودي و وزارت حج عربستان متعهد به تأمين رواديد زايرين عزيز مي‌باشند و هر گونه خسارت احتمالي هم بر عهده شركت‌هاي سعودي خواهد بود.
وي ابراز اميدواري كرد با پيگيري وزارت خارجه و مساعدت كنسولگريهاي عربستان مشكل كاهش صدور ويزا حل شده و به حالت اوليه خود برگردد و شاهد روند طبيعي صدور ويزا باشيم تا اعزام زايرين در موعد مقرر انجام شده و با مشكل مواجه نشويم
مهندس اوحدي در خصوص روند ثبت نام‌هاي حج تمتع نيز گفت: خوشبختانه براساس برنامه ريزيهاي بسيار خوبي كه امسال صورت گرفته تمامي متقاضيان تشرف براي حج سال ۹۴، بر اساس اولويت‌هاي اعلام شده ثبت نام خودشان را انجام داده اند. فقط در بعضي از استانها به صورت خيلي محدود ظرفيت خالي وجود دارد كه انشاالله در سمينار مديران استانها كه فردا برگزار مي‌شود آن ظرفيت‌هاي محدود هم اعلام خواهد شد.
رييس سازمان حج و زيارت ادامه داد: زايرين بر اساس برنامه ريزيهاي سازمان حج و زيارت قسط اول رادر زمان مقرربطور كامل پرداخت كرده اند كه از ايشان تشكر مي‌كنيم، قسط دوم هزينه‌هاي حج تمتع را هم در نيمه اول ارديبهشت از زايرين عزيز دريافت خواهيم كرد.

وي به زايرين حج تمتع توصيه كرد تا در اين هفت ماه باقي مانده تا زمان تشرف به حج، به توصيه‌هاي مديران و روحانيون محترم كاروانها و همچنين توصيه‌هاي پزشكان كاروانها كه زايرين را در شهرستانهاي خودشان معاينه مي‌كنند، عمل كنند تا انشاالله حج را به سلامتي و موفقيت در سال ۹۴ برگزار كنند. مهندس سعيد اوحدي در خصوص ثبت نام عتبات نوروزي گفت: پيش ثبت نام عتبات به خوبي انجام شد و امروز نيز آخرين روز پيش ثبت نام عتبات عاليات است و انشاالله در روز جمعه همين هفته قرعه كشي عتبات نوروزي را خواهيم داشت. اميدواريم زايرين بتوانند از فضاي معنوي كربلا و نجف و كاظمين در سفر به اعتاب مقدسه بهره مند شوند


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین