عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
حاج امیر عباسی در دهمین سالگرد شهادت براردران مداحی کرد
الان شرایطی هست که اگر کسی خودش را در این شرایط حفظ کند کمتر ازشهدا کار نکرده و بلکه بیشتر هم کار کرده است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم یادواره دهمین سالگرد شهادت براردران میرمجدالدین و میر سیف الدین مجابی در حادثه آتش سوزی مسجد ارک با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم که در مسجدالزهرا(س) شهرک قدس برگزار شد،حاج امیر عباسی به مداحی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حائری زاده؛

_واژه شهید در واقع اسم خود پروردگار است. در سوره مبارکه احزاب آمده که وقتی می خواهد پیغمبر را معرفی کند ایشان را با پنج مؤلفه معرفی می کند. پیغمبر شاهد است و می بیند. در اصول کافی مرحوم کلینی می فرماید که هفته ای دو مرتبه اعمال ما محضر پیامبر(ص) در عالم برزخ عرضه می شود.

_ اگر به شهید،شهید گفته اند به این اعتبار است که کسی که به مقام شهادت می رسد حاضر و ناظر است. سلام آخر نماز مخرج از نماز است. یکی از مصادیق کُم در السلام علیکم شهدا هستند. کسانی که خدا به آنها نعمت هستند چند گروه اعم از انبیاء، اولیاء، صدیقین، شهدا و صالحین هستند.پس شهدا از کسانی هستند که خدا به آنها نعمت داده است.

_ عده ای از بزرگان فرمودند که شهید اول عالم می شود بعد شهید می شود. شهید باکری در 32 سال قبل می گفت که دعا کنید خداوند شهادت را روزی ما کند. اگر شهادت روزی ما شود یک زمانی می آید و جنگ تمام می شود و رزمندگان سه قسم می شوند. یک گروهی از گذشته خود پشیمان می شوند و بی تفاوت می شوند. یک گروهی هستند که بی تفاوت نمی شوند ولی گرفتار زرق و برق دنیا می شوند. گروه سومی هم هستند که به گذشته خود وفادارند و پشیمان نیستند و وفادار به نظام اسلامی هستند. این ها چیزهایی را می بینند که دق می کنند.

_ الان شرایطی هست که اگر کسی خودش را در این شرایط حفظ کند کمتر ازشهدا کار نکرده و بلکه بیشتر هم کار کرده است. در این اوضاع افتصادی و اجتماعی مردم با این راهپیمایی ثابت کردند که مردمی فهیم هستند و پای رکاب بوده و هستند. مردم برای حفظ نظام اسلامی و دفاع از خون شهدا و پشتیمانی از ولایت فقیه آمدند. امسال بازتاب حضور مردم در راهپیمایی عجیب بود و همه با هر سلیقه ای آمده بودند.

_ دشمن اقرار می کند که علت زنده بودن شیعه این است که شیعه بین مذاهب اسلامی دارای دو رکن مهم است. تا زمانی که این دو رکن مهم در بین شیعه وجود دارد هیچ قدرتی نمی تواند آسیب برساند.اولین رکن عاشورا و حسین بن علی و فرهنگ عاشورا می باشد.

_ فرهنگ عاشورا جبهه حق و باطل را در تقابل هم قرار می دهد. دومین رکن هم بحث انتظار مهدویت و امید به آینده می باشد. در غالب روایاتی که در علائم ظهور است عملیاتی شده است. در فضیلت اشخاص همین بس که دشمن اقرار می کند.

_ یک عده ای دنبال این هستند که شهدا و اهدافشان را استحاله کنند. این ها را باید کسانی که فتنه مذهبی ایجاد می کنند جواب دهند. امام علی فرمود که عده ای بعد از من می آیند که خدا عقل را از این ها گرفته و عقل دارند ولی استفاده نمی کنند. این ها اهل رحم کردن نیستند و اهل فهمیدن نیستند و به کوچکترین بهانه ای آدم می کشند. موهای اینها مانند موهای خانم ها بلند است. پرچم اینها سیاه رنگ است. اسم خودشان را دولت اسلام گذاشتند. اسماء اینها با کنیه است. یک مدتی که گذشت اختلافی بینشان ایجاد می شود و بعضی به جان بعضی می افتند.این اتفاقات الان می افتند. امیرالمؤمنین 1400 سال پیش داعش را پیش بینی می کرده است.

_ شهدا با چه پاکی و صلابت و اقتداری رفتند. خوشا به حالشان که رفتند و تکلیفشان را انجام دادند. یک عده ای الان دنبال این هستند که مقام معظم رهبری را بزنند. می خواهند نور خدا را خاموش کنند ولی نمی توانند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین