عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
در مراسم زیارت عاشورا در حسینیه لباس فروشها
همه شعار امر به معروف و نهی از منکر می‌دهند و قانون هم تصویب می‌کنند اما عمل نمی‌شود .
عقیق: مراسم قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حاج منصور ارضی سه شنبه گذشته در حسینیه صنف لباسفروشها برگزار شد.

سخنان حاج منصور ارضی در مراسم زیارت عاشورا 14 بهمن

در دعای 29 حوائج دنیا و آخرت بحث  اعمال یک سری از اولیاء خدا مورد نظر حضرت صادق علیه السلام هست . به اینجا رسیدیم : " وَ نُورَ الاْنبِیاَّءِ وَ صِدْقَهُمْ" هم نور انبیا موجب هدایت است و هم صدق آنها .  در اثر اعمال دشمنان انبیا را مسخره کردند و آنان را به شهادت رساندند . مسجد الحرام که می‌روی زیارت می‌کنی حدود دویست نبی در آنجا دفن شده است . اگر تاریخ را نگاه کنید می‌بینید که خیلی انبیا را اذیت کردند از اول تا خاتم و ما باید از صبر انبیا در امور خودمان درس بگیریم .اگر مصائبی که انبیا متحمل شدند را بدانیم همه‌ی مشکلاتمان را فراموش می‌کنیم و می‌گوییم خدا فقط من را از خودت جدا نکن . حتی انبیا هم بیمار می‌شدند و هرچه که اذیت می‌شدند بر صدق گفتار، صدق اعمال و صدق رفتارشان در جامعه تاثیری نمی‌گذاشت . لذا در این دعا می‌گوید " وَ نُورَ الاْنبِیاَّءِ وَ صِدْقَهُمْ" . ما هرچه الان داریم فیض می‌بریم و از نورش زندگیمان می‌چرخد از صدق پیغمبر اکرم صلوات الله علیه ،صدق امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها است . در ایام دهه فاطمیه خدمتتون عرض خواهم کرد که در یک دعا فقط صدق بی بی را بیان می‌کند و خطبه حضرت را که بررسی می‌کنی می‌بینی که چه مقامی را برای انبیا قرار می‌دهد و بعد پدر بزرگوارش را می‌گوید . این خطبه فدکیه را بخوانید که خیلی روی انسان اثر می‌گذارد .

ارزش عمل مجاهدین

"وَ نَجاةَ الْمُجاهِدینَ وَ ثَوابَهُمْ" توجه کنید بعضی‌ها که برای انقلاب کار کردند و فراموش شدند اما در کلام امام صادق علیه السلام فراموش شده نیستند . ما فراموش کردیم و می‌گوییم 36 سال گذشت . هم می‌خواهیم زیر بار حرف زور نرویم و هم سختی نکشیم . وقتی هم که به همدیگر می‌رسیم فقط گله می‌کنیم و از مسائل مادی و صحبت می‌کنیم . واقعا خدا نجات داد مجاهدین را . بعضی‌ها برای این انقلاب بدون هیاهو کار کردند و در همین ایام دهه فجر توسط یک سری نامرد به شهادت رسیدند و گمنام ماندند . به یادشان باشید و بدانید که اینها برای کلام امام رحمه الله علیه ارزش قائل بودند . حالا چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب و در زمان جنگ و ارزش عملشان برای امام خیلی با ارزش است .

ایام دهه فجر را ارج نهید

 حالا ما باید چه کار کنیم ؟ ما باید ارج بنهمیم همانند عاشقان انقلاب که وقتی 12 بهمن می‌شود هم یاد امام می‌کنند هم تمام شهدا و کسانی که برای این انقلاب زحمت کشیده اند . امام آنقدر بر نفسش مسلط بود که وقتی آمد و رهبری جامعه را به عهده گرفت فرمود این نتیجه زحمات مردم است . فرمود به پشتوانه‌ی مردم من دولت تعیین می‌کنم یعنی این انقلاب نتیجه مجاهدت این مردم است . الان هم باید همین گونه  باشد . همه شعار امر به معروف و نهی از منکر می‌دهند و قانون هم تصویب می‌کنند اما عمل نمی‌شود . می‌گویند آمران به معروف و ناهیان از منکر در مصونیت هستند اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد . هر وقت که این ملت اراده کنند در صورت همکاری مسئولین یقینا می‌توانند فساد را ریشه کن کنند . این ایام را واقعا گرامی بدارید مخصوصا شما هیئتی‌ها . گرامی داشتن هم یعنی اینکه برای مسئولین دعا کنید اوضاع بهتر شود و ما دشمن شاد نشویم و به روح ملکوتی امام راحل و تمامی شهدایی که برای این انقلاب ساده و بی سر و صدا جان دادند سلام و صلوات بفرستید . انشاءالله که این دهه فجر برای شما هم نورانی باشد قدر این ایام را بدانید و از این شبها برای بیداری استفاده کنید و اصل بیداری یعنی دعا کردن . و برای همه دعا کنید و مانند خدا شوید که همه بدی‌های ما را می‌بیند ولی باز به ما احسان می‌کند .

از ماست که بر ماست

 اگر این هیئتها نبود مردم خیلی زودتر بی دین می‌شدند . هنوز از مسجد و هیئت صدای یا الله بلند می‌شود . بدانید خیلی از مشکلتمان از خودمان است . از درست عمل نکردن مسئولین خودمان است . در روایت اشاره شده امام صادق(ع) فرموده است:"و اذا جار الحکام فى القضاء امسک القطر من‏السماء" هر گاه زمامداران و حاکمان، در دادرسى ستم کنند، باران‏ از آسمان قطع مى‏شود (من لایحضر، ج 1، ص 524) . اگر مسولین درست عمل کنند این همه دزدی نمی‌شود . پس خود عمل نجات دادن مجاهد کبیر مانند حضرت امام و دیگر مجاهدین که به خاطر اسلام قدم برداشتند و ثوابش برای امام صادق علیه السلام آنقدر با ارزش است که به آن قسم می‌خورد انشاءالله خبر نابودی تمام دشمنان اسلام به زودی برسد و مطمئن باشید این دعاها بدون اثر نمی‌ماند و انشاءالله نتیجه این بی احترامی به ساحت مقدس پیامبر اعظم را خواهند دید . همان طور که همه را دعا می‌کنید دشمنان را هم نفرین کنید . این 70 استغفار صبح را هر روز بگویید . خیلی از حرف‌ها وکارها استغفار می‌خواهد . قرائت جز 28 قرآن را فراموش نکنید .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ابولولو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
4
درود بر غیرت حاجی که حرف راست میزنه
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
4
0
باسلام من از پایه های هیات حاج آقا هستم ولی یه سوال برام پیش اومده که چرا حاجی یک کلام هم از آقا نگفتند توی صحبت هایشان؟
باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
3
جونم حاجی
حاج رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
دمت گرم حاجی مسئولان گوش شنواندارند بیچاره مردم بدبخت آواره
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین