عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
رييس سازمان حج وزيارت اعلام كرد:
رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به پايان مهلت نام نويسي از زايران حج تمتع سال ۹۴ از اعلام اولويت‌هاي جديد نام نويسي در برخي استان‌هاي كشور خبر داد و اعلام كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي خالي در هر استان، اولويت‌هاي جديد تا تاريخ ۲۰ اسفند سال ۸۴ به صورت روز شمار از هفته آينده فراخوان خواهند شد.
عقیق:«سعيد اوحدي» در اين باره افزود: مهلت نام نويسي در كاروان‌هاي حج سال ۹۴ روز گذشته پايان يافت و حدود ۹۱ درصد ظرفيت كاروان‌هاي حج تكميل شد و با توجه به خالي بودن ۹ درصد ظرفيت اعزام به حج تمتع ۹۴ در روزهاي آينده اولويت‌هاي جديد نام نويسي در كاروان‌هاي اعلام خواهد شد تا دارندگان فيش‌هاي ثبت نام تا تاريخ ۲۰ اسفند سال ۸۴ براي ثبت نام اقدام كنند.

*** اعلام اولويت‌هاي جديد به صورت روزشمار
رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه هم اكنون حدود ۹ درصد ظرفيت خالي در كاروان‌هاي حج ۹۴ وجود دارد، گفت: تعداد كاروان‌هاي خالي در هر استان متفاوت است؛ به عنوان مثال در استان اردبيل ظرفيت خالي وجود ندارد و تمامي كاروان‌ها تكميل شده است.
اوحدي اضافه كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي خالي در هر استان، اولويت‌هاي جديد تا تاريخ ۲۰ اسفند سال ۸۴ به صورت روز شمار از هفته آينده فراخوان خواهند شد.
رييس سازمان حج و زيارت يادآور شد: در مرحله نخست، دارندگان فيش‌هاي ثبت نام تا تاريخ ۱۵ اسفند سال ۸۴ براي نام نويسي در كاروان‌ها فراخوان شده بودند.

*** افزايش ۲۰ درصد كيفيت اقامت در سرزمين وحي
اوحدي در ادامه از افزايش ۲۰ درصدي كيفيت اقامت در مكه و مدينه در حج سال ۹۴ خبر داد و گفت: اين در حالي است كه هزينه سفر به خانه خدا در حج سال آينده چهار تا پنج درصد كاهش يافته است.
رييس سازمان حج و زيارت افزود: خوشبختانه با مساعدت بانك مركزي و بانك ملي، قيمت ارز به نرخ سال گذشته محاسبه شد و در غير اينصورت هزينه سفر به خانه خدا بابت افزايش قيمت ارز، هفت درصد افزايش مي‌يافت.
اوحدي تعداد هتل‌هاي حج تمتع سال ۹۴ در مدينه منوره و مكه مكرمه را حدود ۶۰ هتل اعلام كرد.

*** آغاز حج تمتع سال ۹۴ از ابتداي شهريور
رييس سازمان حج و زيارت گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بين سازمان حج و زيارت و وزارت حج عربستان، اعزام‌هاي حج تمتع ۹۴ از ابتداي شهريور ماه آغاز مي‌شود.
وي سهيمه ايران در حج ۹۴ را مانند سال گذشته حدود ۶۴ هزار نفر عنوان كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین