عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی از آغاز اجرای طرح تخصصی برای ارتقاء سطح مخزن مخطوطات وابسته به حرم مطهر خبر داد
عقیق:بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی از آغاز اجرای طرح تخصصی برای ارتقاء سطح مخزن مخطوطات وابسته به حرم مطهر خبر داد. این خزانه شامل نسخه های خطی و آثار تاریخی نفیس می باشد. همچنین به تازگی 230 نسخه خطی نفیس و کمیاب از گنجینه علمی کهن به این مجموعه افزوده شده است.
دکتر خضیر حجی، ناظر این پروژه و عضو شورای مدیریت حرم مطهر در گفتگو با واحد اطلاع رسانی آستان مقدس علوی گفت: شعبه نسخ خطی آستان مقدس علوی قصد دارد، سطح خزانه داری این مجموعه را ارتقا دهد و در این زمینه طرحی را در دو محور تهیه و تنظیم کرده که محور اول شامل فهرست نویسی نسخه های خطی به شیوه ای دقیق و علمی است و اکنون در حال به اتمام رساندن فهرست نویسی بخش اول و دوم از نسخه های خطی نفیس هستیم.
وی افزود: محور دوم این طرح عبارت است از خرید نسخه های خطی جدید و غنی ساختن این گنجینه کهن که آستان مقدس علوی در این زمینه توانسته 230 نسخه خطی از مخطوطات نفیس میراث علمی و اسلامی را به گنجینه خود بیفزاید که این نسخه ها پس از فهرست نویسی و تحقیق، مورد توجه و استفاده محققان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که هزینه تهیه این نسخه ها از سوی دیوان وقف شیعی تامین شده است.


منبع:حوزه

211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین