عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
حجت‌الاسلام ماندگاری:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که سیره و سبک زندگی اسلامی حضرت فاطمه معصومه (س) خاستگاه انقلاب اسلامی و نهضت جهانی امام خمینی(ره) است، گفت: به برکت انفاس قدسیه این بانوی بزرگوار، قم مرکز نشر معارف اسلامی و خاستگاه اندیشه اهل‌بیت(ع) شده است.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، کارشناس رسانه ملی بعد از نماز مغرب و عشا شنبه در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان این‌که به برکت انفاس قدسیه این بانوی مکرم اسلام، قم خاستگاه معارف اسلامی و اندیشه اهل‌بیت(ع) شده و حرم اهل‌بیت نام‌گرفته است، گفت: باید ریشه‌ها و خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی و نهضت جهانی امام خمینی(ره) را در سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) جست‌وجو کنیم.

وی با اشاره به این‌که در کرامات و عظمت شخصیت این بانوی بزرگوار همین بس که امام خمینی فرمودند «فقط فاطمه معصومه(س) برای شفاعت تمامی امت محمد کافی است»، گفت: عده‌ای به‌غلط تصور می‌کنند که رسانه‌های مختلف ازجمله رادیو باید با موسیقی و گناه همراه باشند تا بتوانند مخاطب جذب کنند؛ اما به حول قوه الهی رادیو قرآن و رادیو معارف باوجود این‌که بیش از 31 سال از عمر آن می‌گذرد بدون این‌که یک دقیقه موسیقی پخش کنند توانسته‌اند با تمسک به سیره حضرت فاطمه معصومه(س) و اهل‌بیت(ع) مروج اسلام ناب محمدی بوده و مخاطبان برجسته‌ای را برای خود جذب کنند.

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) و انقلاب امام خمینی(ره) پنج ویژگی برجسته داشته که توانسته با کمک این ویژگی‌ها در جهان شاخص شود که اگر ما هم این شاخص‌ها را در زندگی خود رعایت کنیم در عالم شاخص خواهیم شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که اگر کسی این ویژگی‌ها را داشته باشد خداوند او را از جایش بلند کرده و به عزت می‌رساند، ادامه داد: «من الله بودن» نخستین این ویژگی‌ها است و به این معناست که انسان هر کاری که می‌خواهد انجام دهد از خدا و اوصیای ایشان در زمین اجازه داشته باشد.

وی افزود: برای مثال امام خمینی(ره) برای انقلابی که کردند اجازه خداوند را به همراه داشتند و ما هم در تمامی فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، سبک زندگی، شیوه ازدواج و طرز پوشش و آداب معاشرت خود باید اجازه خداوند را داشته باشیم؛ زیرا در غیر این صورت اگر خداوند ما را در این دنیا به زمین نزند در قیامت به‌شدت به زمین خواهد زد.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که قرآن به ما گفته شهدا و رسول خدا(ص) را الگو قرار دهیم، اظهار کرد: آیا شبکه‌ها و رسانه‌های گروهی که بازیگران و هنرمندانی را که به هفت‌قلم آرایش می‌کنند به‌عنوان شاخص به جوانان معرفی می‌کند اجازه خداوند را دارند.

حجت‌الاسلام‌ ماندگاری با بیان این‌که «الی الله بودن» دومین شاخصه سیره حضرت معصومه(س) و قیام امام خمینی(ره) است، تأکید کرد: ما باید کارهای خود را بررسی کنیم و ببینیم آیا این کارها، مار ا به خدا نزدیک می‌کند که اگر این‌گونه بوده مشخص می‌شود مسیر ما و راه ما الهی است.

وی تصریح کرد: «مع الله بودن» سومین شاخصه انقلاب و سیره حضرت معصومه(س) است و در این مرحله ما باید ببینیم آیا دست ما در دست خداست و برای این‌که کارهای ما مع اللهی باشد باید همواره در مسیر ولی خدا حرکت کنیم که حضرت فاطمه معصومه(س) این‌گونه رفتار کردند یعنی زمانی که پدر بزرگوارش زنده بود به‌عنوان ولی خدا گوش‌ به ‌فرمان ایشان بودند و پس‌ از آن هم برادر را به‌عنوان ولی خدا در تمامی امور اطاعت کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که برای خدا بودن و رضایت خداوند را جلب کردن چهارمین شاخصه سیره فاطمی و انقلابی است، گفت: اگر انسان برای رضایت خداوند قیام کند خداوند همه عالم را همراه او می‌کند همان‌طور که امام خمینی(ره) برای خدا قیام کرد و خداوند همه عالم را نیروی روح‌الله کرد.

حجت‌الاسلام‌ ماندگاری با اشاره به این‌که «با الله بودن» آخرین ویژگی انقلاب و سیره حضرت فاطمه معصومه(س) است، یادآور شد: انسان باید تمامی کارهای خود را با استعانت و کمک خداوند انجام دهد و امام خمینی(ره) هم به این شکل بودند و تمامی کارهای خود را با استعانت از خداوند انجام می‌دادند و هیچ‌گاه در سخنان خود نفرمودند که ما انقلاب کردیم یا ما خرمشهر را آزاد کریم بلکه می‌فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد و انقلاب اسلامی به حول قوه الهی به پیروزی رسید.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین