عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
ویژه‌نامه الکترونیکی «انتظار و انقلاب» به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مرکز تخصصی مهدویت منتشر شد.
عقیق: این ویژه نامه با هدف تأثیر باور مهدویت و انتظار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تهیه شده با همکاری اساتید مرکز تخصصی مهدویت به نگارش درآمده و دارای هشت مقاله است.
مقالات این ویژه‌نامه الکترونیکی «انتظار و انقلاب» شامل انتظار و انقلاب، تأثیر انقلاب بر پویایی شعر انتظار، انقلاب ما، عنایات حضرت مهدی به انقلاب اسلامی ایران، تولد دوباره یک ملت، ریزش بعد از رویش باور کردنی نیست و در محضر امام (انقلاب ایران سرآغاز انقلاب جهانی) است که علاقه‌مندان برای دریافت این ویژه‌نامه می‌توانند از اینجا اقدام کنند.
*جواب امام(ره) به شهید مطهری در مهر 57
در عنایات حضرت مهدی (عج) به انقلاب اسلامی ایران به قلم مرحوم علی ابوالحسنی (منذر) می‌خوانیم:
 در برخی نوشته‌های امام راحل در سال­های خفقان‌بار شاهنشاهی، آثار امید به فرج در آینده‌ای نزدیک را می­‌توان دید. نامه­هایی که امام در 19 خرداد 1345 (19صفر 1386 ه.ق) به شهید آیت‌الله سعیدی و دیگران نگاشت، شاهد روشن این مدعاست.
با همین نگاه و نگرش بود که رهبر فقید انقلاب، ماه‌­ها پیش از بهمن سال 57، اطمینانی عجیب به پیروزی جنبش و سرنگونی رژیم داشت و به این و آن می‌فرمود: «شاه، رفتنی است. به فکر روزها و اقتضائات پس از پیروزی باشید» و این در حالی است که هنوز هیبت و هیمنه رژیم، شکسته نشده بود و کسانی مانند مهندس بازرگان، به مبارزه گام به گام با حکومت پهلوی و تسخیر کرسی‌­های مجلس شورا می­‌اندیشیدند.
 در 14 مهر 57 که امام راحل رحمه الله علیه از نجف به پاریس منتقل شد، هنوز نظام جهنمی شاه برپا بود و آثاری از فروپاشی رژیم دیده نمی‌شد. با این اوصاف، تمام کسانی که امام را در آن روزها ملاقات کرده‌اند، از اطمینان و اعتماد عجیب امام نسبت به پیروزی قاطع انقلاب سخن گفته‌اند. چنانچه مرحوم فلسفی(واعظ شهیر) در خاطراتش نقل می‌‌کند:
در مدت اقامت امام در پاریس، افراد زیادی از ایران به پاریس رفتند. از جمله آن‌ها، مرحوم آقای مطهری بود. ایشان قبل از رفتن، به منزل ما آمد و گفت: شما پیامی برای آقا (امام) دارید؟، دو سه موضوع بود که من به طور خصوصی تذکر دادم. بعد ایشان خداحافظی کرد و رفت. وقتی مرحوم مطهری برگشت، به دیدن ایشان رفتم، آن هم در وقتی که کسی نبود، تقریباً اول شب بود. موضوعاتی را که گفته بودم، ایشان به امام گفته بودند و جواب هم گرفته بودند.
دیدم آقای مطهری می‌گوید: آقا! من مبهوت هستم، گفتم: چرا؟، گفت: با وجود این همه نظامی‌های تا بن دندان مسلح، با آن همه حمایت‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه نتیجه چه خواهد شد؟ به امام گفتم: آقا، خطر مهمی است. خودتان چه طور می‌­بینید؟، امام در جواب فرمود: علی التحقیق پیروزیم، یک روحانی، غیر از یک کاسب است که این حرف را بزند. دیدم از یک طرف، امام خمینی است و عظمت دارد و من نمی­‌توانم از ایشان بپرسم چرا پیروزیم؟ ولی پرسیدم که آیا به محضر امام عصر(عج) شرفیاب شدید و ایشان این خبر را داده است؟ امام نفی و اثبات نکرد و فقط گفت: قطعاً پیروزیم.
گفتم: الهامی به شما شده است؟، گفت: قطعاً پیروزیم، از هر دری که من وارد شدم، ایشان نگفت که واقعیت چیست؛ ولی هم‌چنان با قاطعیت می­گفت: پیروزیم و اعتنا به این همه تانک و توپ و نظامی و غیره نکنید، علی التحقیق پیروزی با ما است.

شهید مطهری با حالت بهت این سخنان را به من گفت و خود متحیر بود، می­‌گفت: من نفهمیدم امام از چه منشأ و منبعی به این حقیقت رسیده است.




منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین