عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
دوره جامع مبانی طب معصومین(ع) با محوریت رساله ذهبیه امام رضا(ع) با همکاری کانون فرهنگی و آموزشی حیات طیبه و انجمن علمی گیاهان دارویی کشور برگزار می‌شود.

عقیق: حسینعلی قهرمانی رئیس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان از شروع مرحله دوم دوره آموزش جامع مبانی طب معصومین(ع) با محوریت رساله ذهبیه امام رضا(ع) در مرکز فرهنگی و تبلیغی شهید هاشمی‌نژاد خبر داد.

وی اظهار داشت: اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان، این دوره را با همکاری کانون فرهنگی وآموزشی حیات طیبه و انجمن علمی گیاهان دارویی کشور ویژه مبلغان و سایر گروه‌های علاقه‌مند مانند جامعه پزشکان در قالب 10 جلسه سه ساعته با حضور «ضیایی» در مرکز فرهنگی و تبلیغی شهید هاشمی‌نژاد برگزار می‌شود.

قهرمانی گفت: دوره یاد شده از تاریخ 28 دی تا 24 اسفندماه سال جاری، روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت 17-14 در مرکز فرهنگی و تبلیغی شهید هاشمی‌نژاد برگزار می‌شود.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اهمیت نشر و توسعه معارف و آموزه‌های پزشکی دینی در جامعه - یکی از دوستان اشاره کرده‌ است که دانشگاه طب اسلامی سنتی تشکیل شده است این برای من یک مژده است- گفت: حرکت در مسیر شناخت، تبیین و کاربست طب دینی در جامعه می‌تواند گام موثر و عملی در این راستا تلقی شود.

رئیس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان درباره اهداف برگزاری دوره یاد شده گفت: معرفی آموزه‌ها و معارف پزشکی اهل‌بیت(ع) احیای مبانی طب دینی در جامعه، بسترسازی برای انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در زمینه موضوعات مستحدثه طب در منابع دینی با محوریت طب معصومین(ع)، آماده سازی علمی و عملی مبلغان و مخاطبان در راستای جمع آوری، تنظیم و طبقه بندی اسناد، مقالات و مدارک و ایجاد بانک اطلاعات مربوطه در حوزه طب الائمه و انتشار آنها در موضوعات ذی‌ربط در جامعه، تربیت و تشویق مبلغان و محققان در زمینه طب و دین و تلاش برای نهادینه کردن باورهای دینی مؤثر در نظام سلامت افراد جامعه بر مبنای آموزه‌های طبی معصومین(ع) از جمله اهداف این دوره است.

وی عنوان کرد: اولین برنامه آموزشی طب معصومین (ع) با محوریت آموزه‌های رضوی در قالب رساله ذهبیه امام رضا(ع) برگزار می‌شود که توسط ضیایی مورد تجزیه و تحلیل و تدریس و تبیین قرار می‌گیرد.

قهرمانی افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه در پایان از مزایای اعطای گواهینامه و سابقه آموزشی برخوردار خواهند شد.

رئیس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان تأکید کرد: در آینده طب النبی و طب الصادق علیهماالسلام با همکاری مشترک اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان، کانون فرهنگی و آموزشی حیات طیبه و انجمن علمی گیاهان دارویی کشور در این مرکز برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین