عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
پژوهشگر کلام و مدیر ویدئو شیعه مدعی شد:
ساده‌ترین روش تبلیغ وهابیت در این فضا‌ها، طرح شبهه و به چالش کشاندن معلم و استاد است و تا جایی پیش می‌روند که مدرس از بیان پاسخ به شبهه باز می‌ماند.
عقیق: حجت الاسلام مصطفی جوادی نسب، پژوهشگر کلام، با بیان اینکه وهابیت چند سالی است که به صورت زیرزمینی پروژه تبلیغاتی خود را از دانشگاه ها آغاز کرده و امروز به دبیرستان ها نظر دوخته است، اظهار کرد: در این راستا من به صورت مستقیم شاهد تبلیغ این جریان منحرف در دانشگاه بوده ام.

جوادی نسب  با هشدار نسبت به آنچه «رشد و نفوذ این جریان در میان مدارس در مقطع دبیرستان» خواند، مدعی شد: طبق خبرهای موثق رسیده، وهابیت هم اکنون اقدام به تبلیغ افکار و عقاید خود و تضعیف اعتقادات شیعه در مقطع دبیرستان کرده است که طی چند روز گذشته به صورت مستند، خبر این مساله از شمال شهر مشهد مقدس به پایگاه اطلاع رسانی اُویس واصل شد.

این پژوهشگر با بیان اینکه وهابیت هم اکنون منطقه مرفه نشین و پس از آن مرکز شهر از جمله مشهد مقدس را به دلیل پایین بودن سطح اطلاعات دینی و مذهبی نشانه رفته است، بیان کرد: متاسفانه هر اندازه سطح آگاهی مسلمانان نسبت به مسائل دینی محدود باشد - اگر چه سطح اطلاعات علمی آنان در رتبه بالایی قرار داشته باشد -، دشمن از این روزنه سوء استفاده کرده و برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه بارها از سوی کارشناسان کلام، خطر رشد افکار وهابیت در کشور به مسئولان گوشزد شده، تصریح کرد: در صورت مقابله نکردن جدی با این مساله متاسفانه باید شاهد رخنه مبلغان وهابیت در قالب دانش آموز و استاد دانشگاه و ... در میان فرزندان خود از همان مقطع ابتدایی باشیم که این امر فاجعه قلمداد می شود همان طور که پیش از این، تبلیغ وهابیت در حیطه حومه شهر و دانشگاه ها بود و امروز به بالای شهر و مرکز آن و دبیرستان ها کشیده شده است.

مدیر ویدئو شیعه با این ادعا که وهابیت حتی اقدام به انتشار کتاب هایی برای کودکان در قالب داستان برای ترویج اعتقادات بی اساس خود کرده است، تصریح کرد: متاسفانه این کتاب ها در کشور ما منتشر و در کتابفروشی ها توزیع می شود و به طوری ظریف این داستان ها نوشته می شود که خواننده گمان می کند تنها اعتقادات اسلامی از قِبَل این کتاب ها به ذهن کودک انتقال می یابد.

وی اذعان کرد: در دانشگاه ها و دبیرستان ها نیز به همین صورت است یعنی آن گونه نیست که وهابیت خود را با شناسنامه وهابیت معرفی کند بلکه آنها در قالب اهل سنت خود را به دیگران می شناسانند و به مرور چهره واقعی خود را برای مخاطبی که حالا افکار آنها را پذیرفته و تسلیم شده است، نشان می دهند.

حجت الاسلام جوادی نسب با اشاره به نحوه تبلیغ وهابیت در مدارس و دانشگاه ها ابراز کرد: ساده ترین روش تبلیغ وهابیت در این فضاها، طرح شبهه و به چالش کشاندن معلم و استاد است و تا جایی پیش می روند که مدرس از بیان پاسخ به شبهه باز می ماند و در این مرحله در جلسات بعدی آنها با پاسخ به شبهه، خود را برحق دانسته و به دیگران القا می کنند که پاسخ و اعتقاد صحیح نزد آنهاست و به این صورت برای خود پیروان و طرفدارانی جمع می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این مساله از سوی مسئولان ذیربط نادیده گرفته می شود و اگر آنها با برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت، اقدام به آماده سازی مدرسان و بالا بردن سطح اطلاعات دینی آنها کنند، وهابیت در این پروژه شکست خواهد خورد.

این پژوهشگر کلام با تاکید بر اینکه تاریخ وهابیت مملو از آدم کشی است، بیان کرد: برخی از افراد جاهل تلاش دارند، داعش را که زاده جریان منحرف وهابیت است، محصول مسائل تبعیضی شیعه و سنی معرفی کنند در حالی که داعش و وهابیت نه تنها از جنس اهل سنت نیستد، بلکه تاریخ شهادت می دهد این افراد بزرگترین جنایت ها را در حق اهل سنت به جای آورده اند.

وی با اشاره به اینکه وهابیت گاه در زیر بار فشارهای تبلیغاتی، خود را آمریکا ستیز و ضد صهیونیست معرفی می کند در حالی که این جریان ساخته دست استکبار است، تاکید کرد: وهابیت تنها در حد شعارهای گاه گاه، خود را ضد صهیونیست نشان می دهد در حالی که نه تنها تاکنون کوچکترین اقدامی علیه اسراییل انجام نداده بلکه در جریان توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) که چند سال پیش انجام شد، سکوت و اعتراض علیه آن کاریکاتوریست را حرام اعلام کرد!

حجت الاسلام جوادی نسب یاد آور شد: اگر وهابیت به تبلیغات خود در جامعه و مدارس و دانشگاه ها ادامه دهد، همان اتفاقی که در سوریه و عراق افتاد، ایران را نیز تهدید می کند و این خطری است که باید جدی گرفته شود.

گفتنی است، علاقه مندان برای مشاهده تصویر تبلیغ اخیر وهابیت در یکی از دبیرستان های شهر مقدس مشهد می توانند به لینک http://oweis.ir/?p=6163 مراجعه کنند.

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین