عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
مدیر مرکز اسلامی وین:
توهین‎های سال‎های اخیر باعث افزایش تمایل به اسلام‎گرایی شده و در داخل جهان اسلام باعث انسجام بیشتر مسلمانان شده است، به طوری که شرکت مسلمانان در مراسم های مختلفی که در مرکز اسلامی وین برگزار می شود حدود 40درصد و حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز بیش از 50 درصد رشد داشته است.
عقیق: امام جماعت و مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) وین گفت: توهین‎های سال‎های اخیر باعث افزایش تمایل به اسلام‎گرایی در اروپا و در جهان اسلام باعث انسجام بیشتر مسلمانان شده است.

مدیر مرکز اسلامی امام علی(ع) وین خاطرنشان کرد: اسلام هراسی و توهین به شخصیت پیامبر (ص) در سال‎های اخیر در کشورهای غربی افزایش یافته و ما سعی می کنیم با برگزاری  همایش های مختلف جذابیت اسلام را به غربی ها معرفی کرده و نشان دهیم که احترام به پیامبران الهی از آموزه های مشترک تمامی ادیان است.

حجت الاسلام منتظری در تشریح برنامه های مرکز اسلامی وین برای معرفی شخصیت پیامبر (ص) به مردم اروپا گفت: در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین بخشی با عنوان مدیریت آموزش و پژوهش فعالیت می کند که هر ساله کلاس‎های متعددی برای معرفی پیامبر (ص) و مسائل اسلامی در دو ترم تحصیلی برگزار می کند. دوره های کوتاه مدتی نیز با حضور اساتید برجسته قم ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود و تاکنون شش دوره از این کلاس ها با استقبال چشمگیری تشکیل شده است.

وی با بیان این که از تمامی ملیت ها در این کلاس ها شرکت می کنند افزود: یکی دیگر از اقدامات مدیریت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی وین برای مقابله با ناتوی فرهنگی، ترجمه تفسیر قرآن کریم به زبان آلمانی است، چرا که از نظر ما بهترین راه برای معرفی پیامبر معرفی کتاب اوست.

مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) وین گفت: ترجمه قرآن به زبان آلمانی منتشر شده در حالیکه هیچ تفسیری از قرآن به این زبان موجود نیست. در همین ارتباط، تفسیر جزء سی قرآن، سوره حمد و بخش هایی از سوره بقره به زبان آلمانی به اتمام رسیده و آماده چاپ است.

حجت الاسلام منتظری در پاسخ به این سوال که توهین‎های صورت گرفته در غرب چه تاثیراتی بر روی مسلمانان و غیرمسلمانان داشته است تصریح کرد: توهین‎های سال‎های اخیر باعث افزایش تمایل به اسلام‎گرایی شده و در داخل جهان اسلام باعث انسجام بیشتر مسلمانان شده است، به طوری که شرکت مسلمانان در مراسم های مختلفی که در مرکز اسلامی وین برگزار می شود حدود 40درصد و حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز بیش از 50 درصد رشد داشته است.

وی افزود: یکی دیگر از بخش های فعال در مرکز اسلامی وین بخش تشرف به اسلام است و آمارهای آن به خوبی نشان می دهد که توهین‎های اخیر به پیامبر(ص) باعث گرایش روزافزون غیرمسلمانان به اسلام شده است. در سال 1388 شمسی نوزده نفر، در سال 1389 بیست و نه نفر و در سال 1390 سی و پنج نفر از طریق مراجعه به مرکز اسلامی وین به دین اسلام مشرف شدند.

حجت الاسلام منتظری در مورد مبلغانی که با هدف تبلیغ اسلام به کشورهای غربی سفر می کنند نیز گفت: مبلغان باید اطلاعات جامعی در خصوص مسائل دینی و به خصوص مسائل کلامی و احکام دین داشته باشند و نسبت به منطقه‎ای که قصد تبلیغ در آن را دارند نیز اطلاعات کافی کسب کنند.
 
منبع:رسا
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین