عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
عقیق: جلد سوم کتاب "اسرار ملکوت" تالیف "سید محمد محسن حسینی" تهرانی توسط انتشارات مکتب وحی منتشر شد.مولف از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و فرزند علامه آیه الله "سید محمد حسین حسینی تهرانی" است که دارای آثار متعدد در حوزه عرفان و فقه از جمله اسرار ملکوت (2جلد)، رساله طهارت انسان (بررسی فنی و فقهی طهارت ذاتی انسان)، مهرفروزان، اربعین در فرهنگ شیعه است.

فصول کتاب اسرار ملکوت که در شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السلام نگاشته شده است، عبارت است از: نگرشی تحلیلی بر مکتب و عقائد ابوحنیفه، نگرشی تحلیلی بر نهضت‏های علویان و غایت آن، وظیفه سالک الی الله در صورت وجود وصی ظاهر، وظیفه سالک الی الله در صورت عدم وجود وصی ظاهر.

نگرشی تحلیلی بر مکتب و عقائد ابوحنیفه یکی از قسمت‏های این کتاب است که مولف در سی وهفت عنوان و شاخصه به شرح و بسط مطالب می پردازد. لزوم رجوع به عارف کامل برای جمیع افراد بشر، تقیه شدید امام صادق(ع) از ابوحنیفه، مشابهت حکم برخی از افراد با فتوای ابوحنیفه در قضیه مرحوم طیب حاج رضایی، ابوحنیفه در مقام معارضه با مکتب تشیع و اهل بیت (ع) گوی سبقت از همگان ربود، حدیث مناظره امام صادق(ع) با ابوحنیفه به بیان دیگر، مکاشفه مرحوم حداد در کنار قبر ابوحنیفه و علی شریعتی، ذکر برخی از خصائص وویژگی های مرجعیت شیعه، از جمله تعدادی از سی و هفت عنوان و شاخص ذکر شده در این بخش هستند.
 
منبع: خبرگزاری مهر
کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین