عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
معممی مقدم:
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: با فعالیت ۹۱ هزار هیئت مذهبی در کشور ظرفیت ارزشمندی برای مقابله با جنگ نرم ایجاد شده که استفاده از آن نیازمند برنامه ریزی مدونی است.
عقیق:رضا معممی مقدم ظهر دوشنبه در نشست تخصصی تشکل های میان تخصصی، فعالان حاکمیتی، کارشناسان و تشکل های محوری استان قزوین که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد، اظهارداشت: برای هم افزایی تشکل های دینی باید از ظرفیت های درون نظام بخوبی برخوردار شویم تا خروجی کارها بهتر شود.

۹۱ هزار هیئت مذهبی فعال در کشور

مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد:درحال حاضر ۹۱ هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور فعال شده و ۱۱۰۰ بانوی فرهیخته فعال دربخش فرهنگی داریم که این ظرفیت می تواند در بسیاری از ماموریتها نقش موثری ایفا کند.



معممی مقدم تصریح کرد:درشرایطی که ۳۸۲ کانون مداحی و شعریا آئینی داریم و از ظرفیت های مردمی خوبی برخورداریم لازم است با نزدیک کردن ادبیات خود به یکدیگر و در کنار هم نشستن از این سرمایه های اندوخته و تاثیرگذار بخوبی استفاده کنیم.

جامعه هدف مهمترین مزیت نسبی تبلیغات اسلامی

این مسئول بیان کرد:مهمترین مزیت نسبی سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سایردستگاهها داشتن جامعه هدف و سرمایه های ارزشمند مردمی، نهادهای تاثیرگذار مانند تبیان، کتاب شهر، موسسات قرآنی، بنیاد دعبل، خبرگزاری مهر، مدارس صدرا و هیئت ها و تشکل های مذهبی است که علیرغم قابلیت های ارزشمند هرکدام از این نهادها تاکنون بخوبی نتوانسته ایم از این توانمندی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: هر کدام از این ظرفیت ها باید توسط شبکه های مجازی و سایت ها از جمله خبرگزاری مهر معرفی شوند تا همه در جریان این توانمندی ها قرار گیرند وبرای استفاده از آن برنامه ریزی کنند.



راه اندازی تور سازمان گردی

وی راه اندازی تور سازمان گردی را از برنامه های پیشنهادی این سازمان ذکر کرد و گفت: با دعوت از فعالان فرهنگی و جوانان و مسئولان تشکلهای مذهبی می توانیم با راه اندازی این تور زمینه بازدید علاقمندان از فعالیت های تبیان، خبرگزاری مهر، کتاب شهر را فراهم کرده و برای استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی کنیم.

معممی مقدم اظهارداشت:درحوزه قرآنی لازم است جریان تخصصی قرآن و عترت توسط محافل قرآنی محله ای، خانوادگی، توسعه یابدتابتوانیم در این مسیر نیز کارهای مهمی انجام دهیم.

وی بیان کرد: نوشتن تفاهم نامه مهم نیست بلکه کار اجرایی و عملیاتی مهم است و اگر امروز ۲۰۰ هزار نفر توسط هیئتهای مذهبی با قرآن خوانی آشنا شده اند کارمهمی  است که باید تداوم یابد و دانش آموزان مدارس را هم با استفاده از ظرفیت مدارس صدرا قرآن خوان کنیم.

خبرگزاری مهر تربیت خبرنگار جوان را برعهده گیرد

این مسئول با اشاره به توانمندی های خبرگزاری مهر نیز گفت: در استان قزوین می توانید توسط خبرگزاری مهر نسبت به تربیت خبرنگاران جوان و نوجوان اقدام کنید تا هیئت های مذهبی قادر شوند اطلاع رسانی مجموعه خود را با اعضاء انجام دهند و مستقل باشند.

معممی تصریح کرد:در خبرگزاری مهر استان قزوین این ظرفیت وجود داردتا آموزش علاقمندان رسانه ای را دنبال کند و در کنار تربیت نیروهای جدیدزمینه انعکاس فعالیت افراد مذهبی تاثیرگذار در تشکل های دینی را نیز با حجم بیشتری منعکس کند.

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهارداشت: تبیان و خبرگزاری مهر در استان توان خوبی برای کمک به تشکل های مذهبی دارند که امیدواریم ضمن حمایت لازم از سوی مسئولان و تقویت آنها از قابلیت های آن استفاده منطقی شود.



حضور مردم در عرصه فرهنگ فتح الفتوح است

معمی مقدم در خصوص نقش مشارکت مردم در امور فرهنگی یادآورشد: اگر مردم در عرصه فرهنگ وارد شوند و مشارکت بیشتری داشته باشند فتح الفتوح است و می توانیم به اهداف خود دست یابیم.

در این جلسه نمایندگان تشکل های دینی دیدگاهها و دغدغه های خود را نیز مطرح کردند.

جواد قلی پور نماینده دارالقرآن و موسسات قرآنی استان گفت: دو هزار مربی قران در استان داریم اما تشکل ها از این ظرفیت برای قرآن آموزی نیروهای خود استفاده نمی کنند و ما آمادگی داریم به طور رایگان نسبت به دایر کردن کلاس های قرآنی اقدام کنیم.

مهدی رضایی نماینده اتحادیه انجمن اسلامی کارخانجات گفت: در ترویج سبک زندگی اسلامی با چالش های جدی روبرو هستیم که این کار توسط هیئت های مذهبی و انجمن های اسلامی می تواند بخوبی انجام شود.



حجت الاسلام علی عباسی نماینده کتاب شهر نیز اظهارداشت: استفاده از ظرفیت بانوان در اتاق های فکر و فعالیت های فرهنگی دینی ضروری است که نیازمند برنامه ریزی بیشتر است.

داود اسماعیل پور نماینده کانون مداحان بیان کرد: از شبکه های اجتماعی، اینترنت، فضای مجازی و خبرگزاری ها می توانیم استفاده بیشتری کنیم تا هیئت های مذهبی و دینی بیشتر معرفی شوند.

بتول منظرپور نماینده تشکل های بانوان هم یادآورشد: رخنه جریان های وحدت ستیز و انحرافی باید جدی گرفته شود و برای مقابله با این پدیده های خطرناک برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

قاسم حامدی نماینده شورای هیئت های مذهبی هم اظهارداشت: بیش از ۱۸۰۰ تشکل و هیئت دینی و مذهبی در استان فعال است که با تعریف برنامه های مشخص و مدون می توانیم به نیاز جوانان پاسخ دهیم.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین