عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم با اشاره به چاپ جدیدترین صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان با ویژگی‌های منحصر به فرد از رونمایی آن در دهه فجر امسال خبر داد.

عقیق: محمد بابایی، مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن با اشاره به چاپ صحیفه سجادیه با ویژگی‌های جدید نگارشی گفت: قلم رایانه‌ای نسخ عربی که از جدیدترین ابتکارات مرکز طبع و نشر قرآن کریم می‌باشد در چاپ صحیفه سجادیه به کار گرفته شده و به شیوه اعراب‌گذاری کم‌علامت که در چاپ قرآن‌های کریم استفاده می‌شود این کتاب نیز از آن مستثنی نیست.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های بکارگرفته شده در صحیفه سجادیه به همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم خاطرنشان کرد: برخورداری از اعراب‌های کم‌علامت و ترجمه زیرنویس توسط  حجت‌الاسلام انصاریان از دیگر ویژگی‌های نگارشی این صحیفه سجادیه است.

بابایی افزود: صحیفه سجادیه در قطع پالتویی و 360 صفحه ای  مرحله اول با تعداد 3 تا 5 هزار جلد برای استفاده عموم عرضه می‌گردد و در صورت استقبال در مراحل بعد تعداد شمارگان این کتاب افزوده می شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های نگارشی چاپ مفاتیح‌الجنان در مرکز طبع و نشر قرآن خاطرنشان کرد: دقت در اعراب‌گذاری و تصحیح کلمات همچون چاپ قرآن کریم در این کتاب نیز استفاده شده است که سنت خوبی برای چاپ کتاب‌های دعا بنا گذاشته شده است. همچنین وجود علایم وقف با استفاده از ویرگول، ویرگول نقطه با دقت نظر اساتیدی همچون رسول عبایی و استاد علامی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مفاتیح‌الجنان است و همچنین این کتاب در قطع وزیری با استفاده از املای کلمات روز عربی در کنار پژوهش و تحقیق گسترده آماده نگارش و چاپ قرار گرفته است.


منبع: خبرگزاری شبستان

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین