عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
سيد محمدحسين هاشمي در حاشيه امضاي تفاهم‌نامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با سازمان دارالقرآن‌الكريم سازمان تبليغات اسلامي، از راه‌اندازي بنياد بين‌المللي قرآن كريم، در آينده‌اي نزديك خبر داد.
عقیق: به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سيد محمدحسين هاشمي، معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،در حاشيه امضاي تفاهم‌نامه همكاري‌هاي پژوهشي، آموزشي تبليغي قرآني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و سازمان دارالقرآن‌الكريم سازمان تبليغات اسلامي از راه‌اندازي بنياد بين‌المللي قرآن كريم در آينده‌اي نزديك خبر داد.
هاشمي گفت: معاونت‌هاي پژوهشي و آموزشي، بين‌الملل و فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اقدامات مختلفي در زمينه قرآن و فعاليت‌هاي قرآني انجام مي‌دهند كه براي نمونه مي‌توان از برگزاري هفته‌هاي قرآني و جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي قرآن در كشورهاي مختلف توسط معاونت فرهنگي اين سازمان نام برد.
وي افزود: همچنين معاونت پژوهشي و آموزشي بحث آموزش و پژوهش در اين حوزه را دنبال مي‌كند و معاونت بين‌الملل هم مركزي به نام مركز تبليغ دارد كه اعزام قاري و مبلغ به كشورها را در دستور كارش قرار داده است.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ادامه سخنان خود گفت: اين فعاليت‌ها به نوعي پراكنده بودند و براي ايجاد هماهنگي و همچنين تمركز دادن به فعاليت‌هاي قرآني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به زودي بنياد بين‌المللي قرآن كريم در معاونت فرهنگي اين سازمان راه‌اندازي خواهد شد.
هاشمي با اعلام اين خبر تأكيد كرد: تشكيل بنياد بين‌المللي قرآن كريم رويداد بزرگ سازمان فرهنگ و ارتباطات خواهد بود و اين بنياد طرف نهادهاي قرآني كشور براي فعاليت در خارج از كشور خواهد بود.

تفاهم‌نامه‌اي براي فعاليت‌هاي قرآني
بر اساس اين خبر، تفاهم‌نامه همكاري‌هاي پژوهشي، آموزشي تبليغي قرآني، بين سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و سازمان دارالقرآن‌الكريم سازمان تبليغات اسلامي،چهارشنبه 24 دي امضا شد.
اين تفاهم‌نامه در 5 ماده و 12 بند، در محل معاونت فرهنگي اين سازمان، به امضاي سيد محمدحسين هاشمي، معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و مهدي قره‌شيخ‌لو، رييس سازمان دارالقرآن‌الكريم سازمان تبليغات اسلامي، رسيد و بر اساس آن اين دو سازمان فرهنگي همكاري‌هاي خود در خصوص فعاليت‌هاي قرآني در خارج از كشور را گسترش خواهند داد.
اين تفاهم‌نامه به منظور هم‌افزايي بين دستگاهي و همكاري در زمينه توسعه امور پژوهشي، آموزشي و تبليغي قرآني منعقد شده است.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین