عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: در منطق استکبار جهانی هر کسی را که اعلام برائت از کفر و شرک کند، تحمل نمی‌کند از همین رو متهم به شرک و تکفیر می‌شود.
عقیق: آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه اسلام برای ساختن جامعه در راستای حذف سه مسئله ظلم، فقر و جهل می‌کوشد، اظهار داشت: ظلم مربوط به عدالت و سیاست عادلانه‌ای است که اگر در جامعه پیاده نشود، بروز می‌کند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسئله فقر و مضرات فقر عنوان کرد: اسلام پشتوانه‌ای برای مسلمانان اعلام کرده است، براساس آیات و روایات فقر یک عارضه است و اگر اسلام به‌درستی در جامعه پیاده شود، فقر ریشه‌کن می‌شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز اینکه فقر عارضه‌ای بوده که در نتیجه عمل نکردن به احکام اسلامی ایجاد شده است، تصریح کرد: در نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) فقر را شدیداً مورد انتقاد قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه انسان فقیر نمی‌تواند در امور دینی اقدامات وسیعی داشته باشد، خاطرنشان کرد: فقر فکر انسان را مختل می‌کند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه فقر، جهل و ظلم سه عارضه‌ای است که باید از جامعه اسلامی حذف شود، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکم‌شدن نظام اسلامی دنیای استکبار به مقابله با این موضوع پرداختند و نقشه‌هایی کشیدند.
 
وی ایجاد گروه‌های تروریستی بوکوحرام، داعش و تکفیری‌ها را نقشه استکبار علیه مسلمانان دانست و گفت: این گروه‌ها در منطقه برای در‌هم شکستن مقاومت مسلمانان است که با پول عربستان روز به روز بر جنایات خود می‌افزایند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه تشکیل این گروه‌های جنایتکار در راستای تقویت اسلام‌هراسی بود، خاطرنشان کرد: در منطق استکبار جهانی هر کسی که اعلام برائت از کفر و شرک کند تحمل نمی‌کند و متهم به شرک می‌شود.
 
مرجع تقلید شیعیان مفتی‌ها را نوادگان بلعم باعور و جیره‌خوار بنی‌امیه نامید و افزود: ما اندوه دلمان را با انتقام از آمریکا و آل‌سعود تسکین می‌دهیم و داغ این جنایت بزرگ بر دلشان خواهد ماند و کعبه را از دست اغیار و نامحرمان می‌گیریم.
 
منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین