عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
بهترین زنان شما آن زنی است که برای شوهرش آرایش و زینت می کند، اما از بیگانگان خود را می پوشاند.
عقیق: اسلام در کنار تاکید بر باطن و آراستن آن به زهد و تقوا بر آراستگی ظاهر و توجه به آن نیز تاکید دارد.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «خداوند دوست دارد كه هر گاه بنده مؤمنش نزد برادر خود مى رود خويشتن را براى رفتن پيش او آماده و آراسته گرداند.»
حضرت رضا (ع) تابستان روى بوريا مى نشست و زمستان روى گليم و جامه هاى درشت و زبر مى پوشيد، اما وقتى در برابر مردم ظاهر مى شد، خود را مى آراست.
امام صادق (ع) به یکی از یاران خود فرمودند: «نزد خدا، نمایان کردن نعمت، از نگه داشتن آن محبوب تر است. پس مبادا که جز در بهترین شکل مورد پسند قوم خود بیرون بیایی.»
عبد اللّه بن خالد كنانى نقل می کند که ابوالحسن موسى بن جعفر (ع) مرا ديد كه ماهى اى به دست دارم، فرمودند: آن را بينداز؛ زيرا خوش ندارم كه مرد محترم و بزرگوار، چيز پست و بى ارزشى را خودش حمل كند. سپس فرمودند: «شما گروهى هستيد كه دشمن زياد داريد. اى جماعت شيعه! مردم با شما دشمنى مى كنند، پس تا جايى كه مى توانيد در برابر چشم آنها آراسته باشيد.»
امام رضا (ع) فرمودند: «زنان بنى اسرائيل بدان جهت از طريق ‏عفت‏ خارج شدند كه مردانشان به مرتب بودن و زيبايى مقيد نبودند.» سپس ‏فرمودند: «همان انتظارى كه تو از همسرت دارى او نيز همان انتظار را دارد.»
پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند: «بهترین زنان شما آن زنی است که برای شوهرش آرایش و زینت می کند، اما از بیگانگان خود را می پوشاند».
روایت است امام حسن مجتبی (ع) وقت نماز  بهترین لباس‌های خود را می‌پوشید، از چرایی آن پرسیدند، حضرت (ع) فرمودند: «خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد و به همین جهت، من لباس زیبا برای راز و نیاز با پروردگارم می‌پوشم و هم او دستور داده است که زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد برگیرید».

پی نوشت ها:
بحارالانوار
وسائل الشیعه
میزان الحکمه
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین