عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
مدیر سایت ˈدردانهˈ وابسته به مرکز تخصصی مهدویت از راه اندازی وب سایت آموزش مفاهیم دینی ویژه کودکان خبر داد و گفت: موضوع های مهدوی در قالب شعر، داستان، نقاشی و مسابقه به خردسالان منتقل می شود.
عقیق: علی طاعتی مدیر سایت "دردانه" وابسته به مرکز تخصصی مهدویت گفت:: هدف اصلی وب سایت دردانه، آموزش مفاهیم دینی با محوریت مهدویت به کودکان بوده که با کمک گرفتن از ابزارهایی همچون شعر، بازی، داستان، چیستان، لطیفه، مسابقه، نقاشی، تلاوت قرآن و دعا صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در پیاده سازی ظاهر وب سایت سعی شده از تصاویر زیبا با رنگ های شاداب استفاده شود؛ افزود: این نسخه از نرم افزار چند رسانه ای نسخه سوم است که پس دو سال تجربه، مفاهیم مهدویت را با شیوه ای جذاب برای کودکان ارایه می دهد.


وی درباره بخش های مختلف این سایت گفت: در قسمت سرودهای کودکانه سرودهایی همچونˈتولد امامˈ، ˈمهدی جانˈ، ˈمثل جدشˈ درباره نحوه تولد امام زمان(ع) و معنی و مفهوم کلمه ˈمهدیˈ و وصف صفات حضرت مهدی(عج) از زبان پیامبر اسلام(ص) آموزش می دهد.

طاعتی همچنین به بخش ˈداستان های آموزندهˈ اشاره کرد و توضیح داد: در این بخش داستانها بصورت پویانمایی تصاویر زیبا با رنگ آمیزی های شاداب برای کودکان است که به عنوان نمونه داستان ˈملکیاˈ به سرگذشت مادر امام زمان می پردازد و داستان ˈنائب امامˈ به معرفی نائب اول امام زمان(ع) اختصاص دارد. 

وی همچنین به بازی های ˈچرخ و فلک مهدی یاورانˈ در بخش بازی و سرگرمی این سایت اشاره کرد و گفت:این بازی به معرفی دوستان و دشمنان امام زمان(ع) با بهره گیری از حدیث امام صادق(ع) درباره امام زمان(ع) و یارانش می پردازد و برای جذاب شدن این بازی مقداری طنز به آن اضافه شده است.

ˈباران حدیثˈ و ˈصندوقچه کارهای خوب و بدˈ از دیگر بخش های بازی و سرگرمی است که به گفته طاعتی تلاش شده تا در تمام بازی ها از هیجان کودک در بدست آوردن امتیاز و پایان موفق بازی برای انتقال آموزش‌های دینی بهره برداری شود.

وی همچنین به ویژگی های ˈچیستان و معماˈ و ˈنگارخانهˈ در سایت دردانه اشاره کرد و گفت: در بخش ˈتلاوت قرآنˈ فضایی آماده شده تا در صورتی که کودک در این زمینه توانایی داشته باشد؛ صدای ضبط شده خود را برای سایت ارسال کند تا از آن تلاوت در این بخش استفاده شود.

مدیر این سایت تخصصی وابسته به مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، نشانی سایت دردانه را www.dordaneh12.ir اعلام کرد و گفت: برای آموزش مفاهیم دینی به کودکان گروهی معتقدند پیش از بلوغ نباید به کودک آموزش دینی داد و گروهی دیگر بر خلاف گروه قبلی عقیده دارند که بایستی کودکان را قبل از بلوغ با مفاهیم مذهبی آشنا کرد.

وی افزود: از دیدگاه اسلامی، به ویژه براساس سیره و رهنمودهای ائمه (ع)، آموزش مفاهیم دینی از هنگام تولد شروع می شود و آموزش در دوره کودکی مبنا و پایه دوره های دیگر است. 


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
کدخبرنگار211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین