عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
حضرت آیت الله علوی گرگانی
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که عالم بدون عمل جامعه را گمراه می کند گفتند: طلبگی یک فرصتی است که بایداین فرصت را غنیمت بشمارید و به آن افتخار کنید.
عقیق: ایشان در دیدارطلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع)شهرستان فرشبند شیراز که در درفتر معظم له برگزارشد گفتند: طلبگی یک فرصتی است که به شما روی آورده این فرصت را غنیمت بشمارید و به آن افتخار کنید.
معظم له با بیان این که ضایع نکردن عمر، تهذیب نفس و تحصیل علوم دینی از ضروریات دوران طلبگی است، افزودند: عالم بدون عمل نه تنها استفاده ای برای جامعه ندارد، بلکه جامعه را با علم خود به گمراهی هم می کشاند.   
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که میراث علم ترس از خدا است، گفتند: عالم دینی کسی است که در همه کارها خدا را در نظر داشته باشد و خدا ترس باشد و این گونه علومی که همراه با تقوا است موجب می شود، انسان خداشناس و معرفت به دین پیدا کند.
 معظم له اظهار داشتند: عالم دینی وقتی خدا شناس شد دیگر خود را نخواهد شناخت و اراده ای  نخواهد داشت. در این صورت است که عمل او هم خاص می شود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی  در پایان گفتند: عالم دین کسی است که عمل شایسته می کند و ایمان و یقین در جان و روح او تجلی می نماید. قطعا این گروه جایگاه خاصی در پشگاه خدا خواهند داشت، زیرا در دنیا با خدا معامله کردند و بر اساس رضایت خدا تلاش کردند و کوچکترین نافرمانی نکردند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین