عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
در رايزني فرهنگي ايران صورت گرفت؛
مراسم جشن ميلاد پيامبر اعظم (ص) در رايزني فرهنگي ايران در سنگال، امسال با تشرف يك دانماركي به دين مبين اسلام و ازدواج وي با دختر ايراني، همراه بود.
عقیق:به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، تركل بورخ، حقوقدان دانماركي كه در يك سازمان بين‌المللي فعاليت مي‌كند، در سنگال از همكار ايراني خود، صباح مسچي، كه وي نيز يك حقوقدان است، تقاضاي ازدواج مي‌كند. صباح مسچي، با پذيرفتن، خصوصيات خواستگار اروپايي خود، تشرف وي به دين مبين اسلام را شرط قبول كردن خواستگاري اعلام مي‌كند.
تركل بورخ كه در مأموريت سنگال، با اسلام آشنايي پيدا كرده و به اين دين ابراز علاقه كرده بود، با پذيرفتن شرط صباح مسچي، به دين مبين اسلام گرويد تا هم مسلمان شود و هم با دختر مورد علاقه خود ازدواج كند.
در ابتداي مراسم اسلام‌آوردن بورخ و ازدواج وي با صباح مسچي كه سفير و همچنين رايزن فرهنگي ايران و نمايندگان جامعة‌المصطفي در سنگال حضور داشتند، حجت‌الاسلام هاشمي، با بيان اصول دين اسلام كه بر مبناي صلح و دوستي و احترام به عقايد گوناگون و توجه ويژه به ساير اديان الهي است، مبناي پذيرش اسلام را منطق و تحقيق و بررسي ذكر كرد.
پس از آن، تركل بورخ، با اداي شهادتين، به اسلام گرويد و سپس مراسم عقد شرعي وي با صباح مسچي، در حضور پدر و مادرش، برگزار شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین