عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان
شماری از علمای اهل تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان از وحدت به عنوان بهترین سلاح و رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام یاد کردند.
عقیق:جمعی از ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن شهر های سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته وحدت در گفتگو با مهر ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد و همدلی خواستار تشکیل امت واحده به منظور مقابله با توطئه های دشمنان اسلام شدند.

وحدت مهمترین سلاح مسلمانان است


نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان درگفتگو با مهر با بیان اینکه وحدت مهمترین سلاح مسلمانان برای مقابله با توطئه های استکبار است اظهار داشت: مسلمانان موظف اند برای رهایی از چاه بدبینی، تعصب و جاهلیت با تکیه بر اصل وحدت به قرآن و عترت تمسک جویند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره بر اتحاد بین مسلمانان تاکید داشته و لذا  وحدت و همبستگی امت اسلامی سعادت و پیروزی را برای مسلمانان و شکست و خواری را برای دشمنان اسلام به ارمغان می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان بیان داشت: بر اساس بیانات نبی مکرم اسلام(ص) توجه به اصلاح دین امت اسلامی به عنوان یکی از اصول استحکام دهنده وحدت جهان اسلام، حتی بالاتر از نماز و روزه است.

وی تأکید کرد: اخوت و برادری یکی از مهمترین اصول در تحکیم وحدت  محسوب شده  و بر اساس گفته مفسران شیعه و سنی پیوند برادری واقعی میان جامعه اسلامی و امت مسلمانان بر اساس وابستگی خونی نیست بلکه شکل گرفته بر مبنای وابستگی فکری، مکتبی و عقیدتی است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: وحدت، مصلحت، رحمت و خیرخواهی از اصول استحکام بخش امت اسلام است و همه  مسلمانان از جمله شیعه و اهل سنت باید پیرو راستین پیامبر رحمت و مودت باشند.

نفع دشمن در تفرقه بین مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با بیان اینکه نفع دشمن در تفرقه و اختلاف بین مسلمانان نهفته است بیان داشت: دشمنان اسلام هرگز نمی خواهند مسلمانان همدل باشند چرا که وحدت به ضرر آنها است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: ناامنی و تفرقه میان امت اسلامی علاوه بر آن‌که ما  اردر مقابل دشمن تضعیف می‌کند ما را از فرهنگ اصیل اسلامی هم دور کرده و به انحطاط می‌کشاند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم  مسجد مکی زاهدان بیان داشت: امروز قدرت‌های کفر و شرک در صدد هستند در کشورهای اسلامی تفرقه بیندازند و  این ممالک را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنند تا هم از بیداری اسلامی جلوگیری شود و هم امنیت اسرائیل را تأمین کرده باشند.

وی اظهار داشت: ایجاد تفرقه و شکستن پیوندهای بین مسلمانان موجب نفوذ و رخنه دشمن می شود و لذا از همین رو دشمن سعی می کند با دست زدن به شرارت و ایجاد ناامنی اقوام و مذاهب را نسبت به یکدیگر بدبین کند.

مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: زندگی پیامبر(ص) بهترین الگو برای امت اسلامی است زیرا ایشان موجب نجات نسل بشریت شد و لذا الگو قرار دادن ایشان به عنوان پیامبر رحمت موجب سعادت و به کمال رسیدن انسان ها می شود.

وی تصریح کرد: گرچه اختلاف هایی در میان مسلمانان وجود دارد اما اشتراکات آنقدر زیاد است که باید از آنها برای وحدت و اتحاد بهره بگیریم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

مهمترین راهکار مقابله با دشمن حفظ وحدت است

امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در گفتگو با مهر بیان داشت: مهمترین راهکار برای مقابله با جبهه ضد اسلام حفظ وحدت و همدلی بین مسلمانان است.

مولوی عبدالصمد ساداتی با تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: تمسک به قرآن و سنت پیامبر(ص) کامل ترین و مهمترین رویکرد برای خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام است.

 وی اظهار داشت: در حال حاضر استکبار با برنامه ریزی در راستای ایجاد تفرقه و با شکل دهی گروه های تکفیری و حمایت از آنها سعی دارد مواضع مسلمانان را تضعیف کند.

وی بیان داشت: بحران کنونی حاکم بر جهان اسلام نشات گرفته از تحرکات گروه های افراطی و تکفیری است که بدون شک ساخته و پرداخته دشمنان اسلام است تا چهره اسلام را خشن نشان دهند.

وی تنها راه  برون رفت از مشکلات حاکم در جوامع اسلامی را هوشیاری و حفظ وحدت عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید اصل اساسی اسلام که همان اعتصام به حبل الله است را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: در صورت افزایش وحدت، بصیرت و آگاهی در بین مسلمانان می توان ریشه گروه های تکفیری که تنها با هدف ایجاد اختلاف و تامین منافع اسرائیل ایجاد شده است را بخشکاند.

وی افزود: دشمنان اسلام و استکبار از تشکیل امت واحده اسلامی همیشه در هراس بوده است و لذا سعی دارد با ایجاد تفرقه از شکل گیری این نیروی عظیم جلوگیری کند.

ترویج اتحاد و برادری در جامعه تکلیف شرعی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز با بیان اینکه ترویج اتحاد و برادری تکلیف شرعی است گفت: وحدت میان شیعه و سنی از ضروریات جامعه اسلامی بوده و حفظ و تقویت آن وظیفه همه مسلمانان است.

مولوی محمد علی شهنوازی در گفتگو با مهر بیان داشت: از زمانی که اسلام آمد و همه انسان‌ها از نژادها و اقوام مختلف حول محور خدا، رسول خدا و قرآن متحد شدند دشمنان اسلام با انواع حیله‌ها و تبلیغات سعی کرده اند تا مانع این وحدت شوند

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام تنها در صورت شکستن پیوندهای برادری و اتحاد بین مسلمانان قادر به نفوذ و ضربه زدن به اسلام هستند یادآور شد: در همین راستا حفظ وحدت و تحکیم آن یکی از وظایف و اصول مهم برای مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فتنه و تقویت اختلافات مذهبی از مهم‌ترین ترفندهای استکبار است ادامه داد: دشمن در نظر دارد از این طریق همچون اتفاقاتی که در کشور سوریه و عراق رخ داده حکومت دینی را از درون تضعیف و بر آن غالب شود.

مولوی شهنوازی یادآور شد: استکبار جهانی هر روز تلاش می‌کند اتحاد میان مسلمانان را از بین ببرد زیرا می‌داند اگر اهل تشیع و اهل سنت با هم متحد شوند خطر جدی و بزرگی برای صهیونیسم خواهند بود.

وی تاکید کرد: بصیرت و آگاهی مسلمانان و دشمن شناسی آنها بسیار مهم است زیرا استکبار تصمیم دارد با درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر آنها را با سلاح خودشان و به دست خودشان از بین ببرد و رد پایی از رویارویی خود با مسلمانان بر جای نگذارد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین