عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت عنوان شد:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امیدواریم در این کنفرانس بتوانیم به دستور خدای متعال در ایجاد وحدت در نزدیک‌کردن دل‌ها و تحقق شعار امت واحده اسلامی، چالش‌ها و راهکارها دست یابیم.
عقیق: آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیست‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها» که هم‌اکنون در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: امیدوارم این کنفرانس بتواند در تحقق هدف بزرگ اسلام که همان وحدت جوامع اسلامی و وحدت همه مسلمین در شرایط کنونی است، گام مؤثری بردارد.

وی عنوان کرد: شرایط کنونی جهان اسلام بسیار استثنایی است؛ در شرایطی که بیداری اسلامی، هویت جدید جامعه اسلامی را مژده می‌داد دست خبیث منحرفان و پشت سر آنها ابرقدرت‌هایی که خیزش جامعه اسلامی و حیات مجدد همچنین جریان پیدا کردن روح زندگی پیامبر را در آن غیرقابل تحمل می‌دانستند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: در این شرایط، وظیفه عالمان اسلامی و شخصیت‌های علمی، سیاسی و هنری بسیار سنگین است لذا امیدواریم که در این کنفرانس بتوانیم به دستور خداوند متعال در ایجاد وحدت و نزدیک کردن دل‌ها و تحقق شعار امت واحده اسلامی، چالش‌ها و راهکارها به نتیجه برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره افکار و مطالبی که در این کنفرانس توسط شخصیت‌های مختلف ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: ما توقع داریم به طرح‌هایی دست یابیم که ما را در تحقق این امت واحده یاری می‌کند و از سران و شخصیت‌های اسلامی استدعا داریم که در راه ایجاد این امت واحده تلاش کرده و به جای برخوردهای ستیزه‌جویانه، با سعه صدر از طریق حکمت و تدبیر در پیروی از دستورات پیامبر اکرم(ص) خواسته ملت‌ها را پاسخ داده و قلوب جوامع را به هم نزدیک کنند تا هدف وحدت تحقق یابد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین