عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
آیت الله نوری همدانی؛
یکی از مراجع تقلید گفت: دشمن برای ایجاد داعش‌های دیگر تلاش می‌کند اما اتحاد، بیداری و وحدت امت اسلامی باید برای مسلمانان مهم باشد.
عقیق: آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم حضرت محمد(ص) را میزانی برای مسلمانان قرار داده است.

وی اضافه کرد: کسانی که مسلمان هستند در برابر کفار قوی و در میان خودشان اتحاد برقرار است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حضرت محمد(ص)‌ به دنبال ایجاد وحدت میان مسلمانان بوده‌اند، تصریح کرد: برادری نزدیک‌ترین ارتباط جهان است و مسلمانان باید بر اساس این ارتباط با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

وی مومن را فردی که با مردم انس دارد خواند و خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) مسلمانان را همانند یک ساختمان و پیکر می‌دانستند که اگر یک عضوی از این پیکر دچار مشکلی شود در کار دیگر اعضا نیز اختلال ایجاد خواهد شد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: مسلمانان دسته‌های مختلفی هستند که باید وحدت را حفظ کنند زیرا دشمن بزرگ‌ترین ضربه‌ها را از راه اختلاف وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن میان نژاد سفید و سیاه، غنی و فقیر و مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کرده است، گفت: امروزه در بحرین، قطر و بسیاری از کشورهای اسلامی دشمنان به دنبال تفرقه هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شرایط برخی از کشورهای اسلامی یادآور شد: اینکه امروزه برای رسیدن به امت واحده باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم برای همگان واضح است.

وی سنی و شیعه را از یک گروه دانست و گفت: یکی از دستاوردهایی که امام خمینی(ره) در ایران به دست آوردند این بود که سنی و شیعه را در این کشور متحد کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه سنی و شیعه در کنار یکدیگر نماز اقامه کرده و در یک حوزه علمیه درس خواند‌ه‌اند، افزود: سنی‌ها در ایران اسلامی در راستای ایجاد وحدت اقداماتی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

وی متذکر شد: دشمن برای ایجاد داعش‌های دیگر تلاش می‌کند اما اتحاد، بیداری و وحدت امت اسلامی برای مسلمانان باید مهم باشد.

آیت‌الله نوری همدانی امنیتی که در ایران برقرار است را مدیون وحدت و اتحاد مذاهب مختلف اسلامی دانست و گفت: امیدواریم دیدار با نمایندگان اهل سنت ادامه پیدا کند تا بتوانیم ریشه‌های تفرقه‌ای که دشمن به دنبال تقویت آن‌هاست را بخشکانیم.

وی در پایان تاکید کرد: شیعه و سنی زیر یک پرچم هستند و رهبری نیز همانند امام بر وحدت تاکید دارند پس باید هر دو گروه برای تقویت امت اسلامی تلاش کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین