عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
مدیر حوزه علمیه گلستان:
وحدت به معنای ایجاد یک مذهب و حذف سایر مذاهب نخواهد بود و پرداختن به مباحث اعتقادی در مجامع علمی و بررسی دقیق ادله و اسناد هر مذهب هیچ‌گونه منافاتی با وحدت مسلمانان ندارد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: آیات بسیاری در باب وحدت و اتحاد مسلمانان در قرآن کریم آمده که از آن جمله می توان به آیه 103 سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» اشاره کرد، این امر نشان می‌دهد که دستور اتحاد امت اسلامی از سوی خداوند صادر گردیده است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان، ابتکار امام راحل در نامگذاری هفته وحدت، اقدامی ارزشمند در راستای مقابله با استکبار جهانی بود، یادآور شد: وحدت به معنای ایجاد یک مذهب و حذف سایر مذاهب نخواهد بود و پرداختن به مباحث اعتقادی در مجامع علمی و بررسی دقیق ادله و اسناد هر مذهب هیچ‌گونه منافاتی با وحدت مسلمانان نخواهد داشت.

وی با بیان این که در دنیای کنونی پیروی از سیره پیامبر (ص) و آموزه‌های نجات بخش قرآن کریم، خنثی کننده تمامی توطئه ها خواهد بود، تصریح کرد: دشمن همواره تلاش کرده که با ایجاد تفرقه و تنش میان شیعه و سنی به اهداف خود برسد، اما به لطف خدا و بیداری مردم این توطئه‌ها راه به جایی نبرده و در نهایت منجر به اتحاد بیشتر مردم شده است.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر که گروه های تکفیری امثال داعش سعی در تخریب چهره اسلام دارند و حتی اعمال تروریستی را جزء آیین و مذهب خود می‌دانند، ضرورت اتحاد مسلمانان برای دفاع از چهره نورانی رسول گرامی اسلام(ص) اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر لزوم تکیه بر مشترکات، افزود: نقاط مشترک مذاهب اسلامی زیاد است که در رأس آنها  اعتقاد به توحید و نبوت پیامبر اکرم (ص) قرار دارد. لذا ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) بهترین فرصت برای وحدت مسلمین است.

وی خاطر نشان کرد: قطعا همزیستی مسالمت آمیز در سایه دستورات الهی و سنت پیغمبر اسلام (ص) می‌تواند توطئه‌های دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی در بین مسلمانان را خنثی کند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین