عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
آیت‌الله اراکی خبر داد
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت با حضور علمای جهان اسلام از ۶۹ کشور روزهای هفدهم تا نوزدهم دی‌ماه برگزار می‌شود.
عقیق:آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری بیست‌و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها» گفت: این کنفرانس طی روزهای 17، 18 و 19 دی‌ماه با حضور 300 تن از علمای شیعه و سنی از 69 کشور از کشورهای جهان اسلام برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: اجلاس وحدت به عنوان یکی از مهمترین و اصلی‌ترین راه‌حل مشکلات کنونی جوامع اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین وحدت برای همه جوامع، منشاء قدرت، اقتدار و سبب بالا رفتن استعداد ملتها در برخورد با مشکلات است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی آنچه که در منطقه و کشورهای پیرامون اتفاق می‌افتد با حوادث جهانی در ارتباط است. امروز ناامنی در سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و عراق متوقف نمی‌شود و امروز، جهان به شکل دهکده واحدی است که حوادث یک منطقه بر سایر مناطق سرایت می‌کند و امنیت در این منطقه، امنیت همه ملت‌ها است.

وی ابراز داشت: از جمله برنامه‌های جانبی بیست و هشتمین کنفرانس وحدت، برگزاری شب شعر عربی در جشنواره پیامبر رحمت در استان خوزستان با همکاری امام جمعه اهواز و شب شعر عربی-فارسی در شهر مقدس قم است که یک هفته پس از کنفرانس وحدت، 25 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

آیت‌الله اراکی از رونمایی مجموعه 62 جلدی سلسله احادیث مشترک شیعه و سنی که برای نخستین مرتبه به همت پژوهشگاه مذاهب اسلامی قم انجام گرفته است، خبر داد و گفت: این مجموعه آثار، بیانگر تمام احادیث برجای مانده از حضرت رسول(ص) است که شیعه و سنی آنها را به صورت مشترک روایت کرده‌اند.
وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های کنفرانس امسال نسبت به سال‌های گذشته این است که در کنفرانس بیست‌و هشتم، اقشار مختلف را فعال کرده‌ایم که علاوه بر علمای جهان، نخبگانی از تجار و بازرگانان، نخبگانی از رؤسا و اساتید دانشگاه‌های جهان، نخبگانی از احزاب مقاومت، نخبگانی از دانشجویان و جوانان فعال تقریبی، نخبگانی از بانوان فعال جهان در عرصه تقریب نیز دعوت شده‌اند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: به تناسب این گروه‌ها و نخبگان، کمیسیون‌هایی تشکیل خواهد شد که 9 تجمع و 9 کمیسیون با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد.

* حضور رئیس‌جمهور کشورمان در آیین افتتاحیه
وی گفت: مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین کنفرانس وحدت با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود و میهمانان شرکت کننده در این مراسم در روز آخر ضمن شرکت در نمازجمعه تهران، به حضور مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شوند.
آیت‌الله اراکی اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی که ذیل بیست و هشتمین کنفرانس وحدت در نظر گرفته شده، تجلیل از شخصیت‌های برجسته تقریبی است که با حضور میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود و از چهر‌ه‌ها و شخصیت‌هایی مانند امام موسی صدر، آیت‌الله واعظ‌زاده نخستین دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، علامه سید شعبان از علمای لبنان و بنیانگذار حرکت توحیدی تقدیر می‌شود.همچنین آثاری از این بزرگان در قالب نمایشگاهی ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حرکت‌های افراطی از سوی دشمنان جهان اسلام و رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌شود و دست صهیونیست‌ها را در حمایت از داعش، جبهه النصره و بسیاری از گروه‌های افراطی می‌بینیم که ما آن را محکوم می‌کنیم. با تمام این مشکلات، بحمدالله امسال حضور باشکوهی از میهمانان را خواهیم داشت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب در خصوص مبارزه با حملات داعش ابراز داشت: موضع ‌گیری‌های مجمع نسبت به داعش از همان اطلاعیه‌هایی که می‌دهیم روشن است البته ما حرکت‌های افراطی را محکوم می‌کنیم؛ چه حرکت‌هایی با رنگ و ادعای شیعه یا سنی که بر وحدت جوامع اسلامی خدشه وارد می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین