عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: در ايام هفته پربركت وحدت برنامه‌هاي متنوعي براي زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت رضا (ع) تدارك ديده شده است.
عقیق: به نقل از روابط عمومي آستان قدس رضوي، حجت الاسلام سيد جلال حسيني با بيان اين خبر اظهار داشت: در هفته وحدت و همزمان با ايام ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم سخنراني و جشن در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار مي‌شود، از اين رو برنامه‌هاي ويژه‌اي در اين ايام توسط معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، تهيه و تدارك ديده شده است.
وي با اشاره به برگزاري جلسات سخنراني در رواق امام خميني (ره) افزود: اين جلسات با حضور حجج اسلام و المسلمين، سيد مرتضي حسيني، عبدالحميد واعظ شهيدي و محسن حسين‌زاده برگزار مي‌شود.
حسيني اظهار داشت: برنامه‌هاي ايام هفته وحدت از ۱۳ تا ۱۹ آذر جاري صبح و عصر در حرم مطهر رضوي، اجرا مي‌شود ومديحه سرايان، مولودي خوانان و شعراي اهل بيت (ع) نيز در اين ايام در شادي ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به مديحه سرايي و مولودي خواني مي‌پردازند.

برگزاري روزانه ۴۰ حلقه معرفت ويژه خواهران و برادران
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي يادآور شد: در اين ايام، ۴۰ حلقه معرفت ويژه خواهران و برادران با محوريت «مباحث و بيان شبهات وهابيت و وحدت شيعه و سني» و «علل تفرقه مسلمانان و فرق و مذاهب اسلامي» بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق‌هاي دارالهدايه، دارالحجه، امام خميني (ره)، مدرسه پريزاد و دارالقرآن الكريم حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.
وي برگزاري نشست‌هاي پرسمان رضوي نبوي را از ديگر برنامه‌هاي اين ايام ذكر كرد و افزود: «وحدت از منظر رهبر انقلاب»، « مديريت جريانات فكري بعد از رحلت نبي اكرم (ص) توسط امير المومنين (ع) »، «مباني وحدت در سيره علوي» و « اخلاق پيامبر اكرم (ص) » از موضوعات اين نشست‌ها است.
حسيني، ايراد بيان احكام بين الصلاتين، ويژه برنامه‌هاي جشن تكليف، برگزاري جلسات فيض حضور و حرم شناسي و حرم گردي ويژه گروههاي اهل سنت را از ديگر برنامه‌هاي هفته وحدت برشمرد.

برگزاري محافل انس با قرآن با حضور قاريان مطرح
دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي، ابراز داشت: برگزاري محفل انس با قرآن كريم با حضور قاريان و حافظان شيعه و سني در شام ميلاد حضرت رسول اكرم (ص) در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي از فعاليت‌هاي اداره علوم قرآني آستان قدس رضوي در اين ايام است.
وي همچنين خاطر نشان كرد: برگزاري روزانه يك جلسه ترتيل قرآن كريم و بر پايي محافل قرآن كريم در اين ايام، از ديگر برنامه‌هاي تدارك ديده شده توسط اين معاونت مي‌باشد.

ارسال ۲ هزار و ۳۰۰ بسته فرهنگي به ۸۰ كشور جهان
حسيني با اشاره به اينكه در ايام هفته وحدت، ۲ هزار و ۳۰۰ بسته پستي به زبان‌هاي فارسي، انگليسي، فرانسه، آذري، اردو و عربي به ۸۰ كشور جهان ارسال مي‌شود، بيان داشت: اين بسته‌ها، شامل كتاب هايي با عناوين «درس‌هايي از پيامبر اعظم (ص) »، «رسول اسلام به زبان اردو» و « پيامبر از نگاه قرآن و اهل بيت (ع) به زبان آذري» است.
وي در ادامه عنوان كرد: ارسال نامه الكترونيكي تبريك اين ايام به زبان‌هاي مختلف، به همراه فايل ديجيتال كتاب «درسهايي از پيامبر (ص) » براي ۳۰ هزار مشترك در سراسر دنيا از ديگر فعاليت‌هائي است كه ويژه اين ايام صورت مي‌گيرد.
حسيني اجراي ۲۲ برنامه با موضوعات مختلف به سه زبان زنده دنيا از طريق سايت رضوي تاك به همراه پخش برنامه‌هاي صحن جامع رضوي و رواق دارالرحمه در اتاق‌هاي فارسي و عربي اين سايت را از برنامه‌هاي اين معاونت ويژه زائران غير ايراني دانست.
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي افزود: برگزاري همايش، جلسات سخنراني به زبان‌هاي عربي و آذري، توليد محصولات فرهنگي ويژه كودكان عرب و انگليسي زبان و برگزاري حلقه‌هاي معارف به زبان عربي و اردو از برنامه‌هاي تدارك ديده شده ويژه زائران غير ايراني طي ايام هفته وحدت در حرم مطهر رضوي است.
وي همچنين، توليد ويژه نامه هفته وحدت همراه با مسابقه در شمارگان ۵۰ هزار نسخه و چاپ و توزيع كتاب «امامان شيعه، پيشگامان وحدت» در شمارگان ۲۰ هزار نسخه و چاپ و نصب مجموعه بنرهاي معرف نبوي با رويكرد سبك زندگي در سطح حرم مطهر رضوي از فعاليت‌هاي مديريت فرهنگي آستان قدس رضوي در اين ايام است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین