عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
حجت‌الاسلام غرویان؛
عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه گفت: آیت‌الله انصاری شیرازی واقعاً مجسمه ادب و اخلاق بودند، گفتار، رفتار و کردار ایشان به ما درس اخلاق می‌داد.
عقیق:حجت‌الاسلام محسن غرویان عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در خصوص رحلت آیت‌الله یحیی انصاری‌شیرازی ملقب به شیخ‌الاشراق قم اظهار داشت: بنده در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ برای درس اخلاق و تفسیر قرآن خدمت ایشان می‌رفتم و بهترین خاطره من از ایشان به همان سال‌ها باز می‌گردد.
وی اظهار داشت: آیت‌الله انصاری شیرازی در اویل ورود بنده به حوزه علمیه قم، در مدرسه رسالت، به ما درس اخلاق می‌گفتند و ایشان از ابتدا تا انتهای درس که حدوداً یک ساعت به طول می‌انجامید به صورت دو زانو روی زمین می‌نشستند.
این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: شیخ‌الاشراق شهر قم، واقعاً مجسمه ادب و اخلاق بودند، گفتار، رفتار و کردار ایشان به ما درس اخلاق می‌داد. تواضع و رقت قلب از دیگر ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود.
وی ابراز داشت: گاهی اوقات بنده به همراه سایر طلاب، سؤالاتی را از محضر آیت‌الله انصاری شیرازی می‌پرسیدیم، حدوداً دو سال پیش بود که از ایشان درخواست کردیم ما را نصیحتی کنند اما به محض اینکه ما گفتیم ما را نصیحت کنید منقلب می‌شدند و به شدت گریه می‌کردند تا حدی که ما از ادامه درخواست خویش منصرف می‌شدیم.
غرویان با اشاره به زهد و تقوای آیت‌الله انصاری شیرازی تصریح کرد: ایشان منزلی بسیار قدیمی و ساده‌ای داشتند؛ هر فردی که وارد منزل مسکونی آیت‌الله انصاری شیرازی می‌شد تحت تأثیر شخصیت دنیاگریز ایشان قرار می‌گرفت.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین