عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
آیت‌الله نوری‌همدانی:
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: باید سبک زندگی پیامبر خاتم(ص) برای جامعه جهانی ارائه شود تا مردم بدانند اسلام چه دینی است.
عقیق: این مرجع تقلید در دیدار اعضای همایش علمی پژوهشی «سبک زندگی اهل بیت(ع)» اظهار کرد: کار شما بسیار قابل تقدیر، مقدس و بزرگ است و موضوع سبک زندگی اهل بیت(ع) هم بسیار مهم و وسیع است. باید سبک زندگی معصومین در افق بالای قرار بگیرد.
وی ادامه داد: سبک زندگی اهل بیت(ع) برای تأسیس مبانی اعتقادی و اخلاقی جامعه و دوری از انحرافات نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد و این امر زمانی حاصل خواهد شد که موضوعات سبک زندگی دسته بندی و هدفمند ارائه شود.
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: رهبران دینی که به عنوان الگو در جامعه هستند، باید موضوعات سبک زندگی آنها در قالب مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی به درستی معرفی شود تا تأثیرات آن دوچندان باشد.
این مرجع تقلید اظهار کرد: معارف اعتقادی، اخلاقی، مدنی، حکومتی و جهادی از جمله موضوعات بسیار مهم سبک زندگی معصومین (ع) است که باید این موضوعات تحقیق و به درستی از منابع مهم استخراج شود و به عنوان فرهنگ در جامعه ارائه شود.
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اسلام در مباحث مختلف حرف برای گفتن دارد از جمله، موضوع وحدت ملل است. اسلام برای همه انسان‌ها و برای همه نژادها ارزش قائل است و هیچ نژادی را بر دیگری برتری نداده است.
وی افزود: باید سبک زندگی پیامبر خاتم(ص) برای جامعه جهانی ارائه شود تا مردم بدانند اسلام چه دینی است.
وی با بیان این‌که «باید از منابع مهم شیعی مباحث را برداشت کرد» خاطرنشان کرد: شیعیان در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند و دشمن هیچ وقت اجازه نداده مبانی و حقیقت شیعه به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد و منتشر شود.
آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان گفت: دشمنان کسانی‌اند که با تأسیس، طراحی و راه اندازی گروه‌های تروریستی و فرقه‌های ضاله، البته با پول نفت حکمت آل سعود مانع نشر معارف معصومین و شیعی شده‌اند. بنابراین هر چه بتوانیم معارف را به مردم و جامعه معرفی کنیم به شیعه خدمت کردیم.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین