عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:
حوزه/ برخی ها به اشتباه بیان می کنند که «وقتی جهان پر از ظلم و فساد شد، امام زمان(عج) ظهور می کند، پس ما هم باید گناه کنیم!»؛ این مسأله از اساس اشتباه بوده و عدم ظهور امام عصر(عج) به دلیل همراهی نکردن ما شیعیان با ایشان است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در آیین اختتامیه بیست و سومین اجلاس سراسری نماز که در اهواز برگزار شد، با  تاکید براین که باید پژوهش را جدی گرفت، اظهار داشت: طلاب و روحانیان به ویژه آن دسته از افرادی که در زمینه تبلیغ دین فعالیت می کنند، باید به مسأله پژوهش اهتمام جدی داشته باشند.

*ضرورت انجام پژوهش های قرآنی

 وی، پژوهش قرآنی را مهمترین نوع پژوهش عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه باید طلاب پژوهش محور در عرصه های قرآنی و مهدویت را تربیت کنند و تا در آینده کارآمدی لازم برای پاسخ گویی به شبهات و نیازهای مردم را داشته باشند.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با تأکید بر مطالعه تفاسیر قرآن، اذعان داشت: تفسیر نمونه با دورهم جمع شدن تنی چند از علما آن هم در ایام تعطیل نوشته شد؛ پس همین ساعات و ایام تعطیلی را غنیمت شمردید که آثار و برکات فراوانی دارد.

*تاکید بر زمینه سازی ظهور

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود، به شرایط منتظران ظهور اشاره کرد و گفت: انتظار مهدی موعود(عج) بدین معنا نیست که دست روی دست بگذاریم! بلکه باید برای ظهور حضرت زمینه سازی کرد.

 وی در ادامه افزود: برخی ها به اشتباه بیان می کنند که «وقتی جهان پر از ظلم و فساد شد، امام زمان(عج) ظهور می کند، پس ما هم باید گناه کنیم!»؛ این مسأله از اساس اشتباه بوده و عدم ظهور امام زمان(عج) به دلیل همراهی نکردن ما شیعیان با ایشان است.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امام زمان(عج) را حاضر و ناظر بر اعمال مردم دانست و گفت: همان طور که اگر دست شما زخم شود، مغز شما با خبر می شود، امام زمان(عج) نیز شاهد و ناظر بر اعمال همه مردم است.

 *اشک امام زمان(عج) را جاری نکنیم

وی با بیان این که باید نسبت به امام زمان(عج) معرفت داشته باشیم، تصریح کرد: مبادا فردی با گناه اشک چشمان حضرت ولی عصر(عج) را جاری کند. تلاش کنید تا با انجام فرایض دینی و اهتمام به نماز مقدمات ظهور ایشان را فراهم آورید.

 *انتقاد از کم توجهی به منبر قرآنی

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در پایان سخنان خود، با اشاره به این که منبر قرآنی در کشور خیلی کم است، خطاب به روحانیون حاضر در مراسم، گفت: با شرکت در دوره های مهدویت و تفسیر قرآن، آنچنان علم قرآنی خویش را افزایش دهید که در آینده بتوانید به سؤالات مردم از زبان قرآن پاسخ دهید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین