عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
شفیعی:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها رابطه معنوی بین زمین و آسمان نماز است و به همین دلیل هر مسلمانی باید به صورت خاص به این فریضه نگاه کند.
عقیق:آیت الله علی شفیعی در دومین روز از اجلاس نماز که در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با نماز همانگونه که باید بحث و استدلال کرد باید از برکات و ارتباطات نماز با عالم غیب نیز باید سخن گفت.

وی با بیان اینکه تنها رابطه معنوی بین زمین و آسمان نماز است، تصریح کرد: نماز چهار هزار مسئله دارد یک هزار مسئله واجب و سه هزار مسئله مستحب. این مسائل باید بررسی شود تا ببنیم که چه مقدار از آنها در جامعه اجرا شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما انرژی لازم را از معلومات و مقدورات خود برای اقامه نماز استفاده نکرده ایم، عنوان کرد: نماز در دوره دفاع مقدس بسیار به ما کمک کرد. برخی از رزمندگان ما در نماز شب خود هنگام قنوت دعای شهادت را می خواندند که اجابت می شد.

وی اضافه کرد: اشخاص بسیاری می شناسم که وضعیت مبتذل و فقیرانه ای دارند که این وضعیت به دلیل عدم به جا آوردن نماز است.

آیت الله شفیعی بیان کرد: راه های کاربردی که نماز را در جامعه ترویج می کند متعدد است که در شرایط یکسانی نیست و متناسب با زمان و مکان متفاوت است در این زمینه نباید تنها به عبارت پردازی اکتفا کنیم بلکه باید کاربردی عمل کرد.

به گزارش مهر، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز که روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه به میزبانی استان خوزستان و در شهرستان اهواز با حضور شخصیت های علمی و فضلا، مسئولان کشوری و برخی از اعضای هیئت دولت یازدهم برگزار شده بود، ظهر امروز به کار خود پایان داد.

در این اجلاس مقالات علمی برگزیده ارسالی در سه گروه نظری، پیمایشی و اساتید به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند که در بخش اساتید دکتر مسعود عالمی نیسی با مقاله مقدمه ‌ای بر نظریه ذکر در سیاست ‌گذاری فرهنگی آسیب‌ های اجتماعی و روح‌ الله زینلی با مقاله نقش امر به معروف و نهی از منکر در تعالی فرهنگی برگزیده شدند

بر اساس این گزارش در گروه مقالات نظری نیز جمشید میرزایی با مقاله نماز سبک زندگی دینی و تعالی فرهنگی، دکتر عبدالله معتمدی با مقاله آسیب‌ شناسی تربیت دینی نوجوانان و تعالی فرهنگی، رحمت‌ الله شریعتی نجف ‌آبادی و اقبال شریعتی با مقاله نماز آرامش جان و معراج عشق به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش مقالات برگزیده پیمایشی نیز دکتر احمد رمضانی ‌فرخد با مقاله روش ‌های روزآمد امر به معروف و نهی از منکر در راستای ترویج و فرهنگ‌ سازی نمازخوانی جوانان و دکتر هدایت ‌الله نوری و حسین انصاری با مقاله رویکردی بر کارکرد فرهنگی نمازخانه‌ها و مساجد شهری و کاهش سوانح جاده‌‌ای در ایران تقدیر شدند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین