عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۳
رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: روز نهم ربیع‌الاول فرصتی است که بیشتر به موضوع مهدویت توجه داشته باشیم، بزرگداشت این روز حتی مهم‌تر از روز نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) است، چرا که از آن به عنوان غدیر ثانی یاد می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت در با اشاره به اهمیت پاسداشت نهم ربیع‌الاول به عنوان سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) بیان داشت: همه انبیا و ائمه یک روزی، روز شروع و آغاز کارشان بود که به امر الهی اقدام به دعوت به سوی پروردگار کرده‌اند، ولی حضرت مهدی(عج) امام حی و زنده ما هستند و آخرین وصی و حجت الهی، بنابراین آغاز امامتشان یک تمایزی با آغاز ولایت دیگر اولیای الهی دارد و ما با بزرگداشت این روز، توجه و وظیفه خودمان را نسبت به امر امامت آن حضرت ابراز می‌کنیم.
وی افزود: یکی از وظایفی که شیعیان بر عهده داشتند، بعد از شهادت امام معصوم(ع) بلافاصله به امام بعد رجوع کرده و با او به عنوان حجت خدا بیعت می‌کردند تا به این وسیله تبعیت خودشان را اعلام کنند، نهم ربیع‌الاول سالروز امامت امامی است که زنده و حی هستند، در واقع در چنین روزی ما بیعت و اوج اعتقادمان را به صاحب عصرمان اعلام می‌کنیم.
حجت‌الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه نهم‌ربیع‌الاول از دیرباز مورد تکریم بوده است، خاطرنشان کرد: این روز فرصت و ظرفیتی است که بیشتر به موضوع مهدویت توجه داشته باشیم، بزرگداشت این روز حتی مهم‌تر از روز نیمه شعبان که سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) است و سزاوار است که هر ساله این روز باشکو‌ه‌تر از سال قبل گرامی داشته شود تا فضا و بستری برای شناساندن حضرت(عج) به جهان فراهم شود.
وی با اشاره به برخی آسیب‌های روز نهم‌ ربیع‌الاول ادامه داد: در جامعه همیشه یکسری آسیب‌ها وجود دارد، راه مقابله با آن روشنگری است، قطعاً یک انسان عادی و معمولی به جامعه خودش و مذهب خودش نمی‌خواهد آسیب بزند، بنابراین قدم اول آگاه کردن حقیقت و روشنگری است.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به روایتی از اصول کافی اظهار داشت: در روایت آمده است، در روز حساب وقتی نامه اعمال فردی در دست او قرار می‌گیرد، یک ظرف خون هم به او می‌دهند و می‌گویند: این خون به عهده تو است، آن شخص می‌گوید: خدایا! من خونی نریخته‌ام، خطاب می‌شود: بله! تو خون نریختی، اما سخنی گفتی، این سخن نقل شد و منجر به قتل یک نفر شد، لذا این سهم تو از خون فلان شخص است.
وی افزود: بنابراین باید به عواقب کاری که انجام می‌دهیم، توجه داشته باشیم، گذشته از اینکه برخی روش‌ها، برای ترویج یک اندیشه نیست، روش دشنام، سب و لعن روشی نیست که یک فرد را هدایت کند، بنابراین باید روشنگری کرد، در مرحله دوم مکان‌های تصمیم‌گیرنده کشور مانند شورای فرهنگ عمومی، مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون فرهنگی باید در این مورد تصمیم بگیرند و به مسائل قانونی این آسیب‌ها بپردازند.
حجت‌الاسلام کلباسی در پایان تصریح کرد: امروز این قبیل مسائل،‌ مسأله‌ای نیست که به یک فرد مربوط شود، بلکه مربوط به جهان اسلام و حتی امنیت کشور است، ما تبعات منفی این کارها را که برخی انجام می‌دهند و جاهلانه‌ ناخواسته پیرو سیاست‌های دشمنان اسلام می‌شوند، باید در این زمینه ابزارهای قانونی به مدد بیایند.



منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین