عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
در دومین روز از اجلاس سراسری نماز
در دومین روز از اجلاس سراسری نماز که در تالار نفت اهواز در حال برگزاری است، میزگرد هم‌اندیشی راهکارهای اجرایی پیام مقام معظم رهبری به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز برگزار می‌شود.
عقیق:بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و تعالی فرهنگی» روز چهارشنبه در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز آغاز شد.
امروز و در دومین روز این اجلاس آیت الله سید علی شفیعی منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن خواهد پرداخت.
همچنین مسعود عالمی نیسی در بخش مقالات برگزیده استادان، با مقاله «مقدمه‌ای بر نظریه ذکر در سیاست‌گذاری فرهنگی آسیب‌های اجتماعی» پژوهش خود را ارائه خواهد کرد.
برگزاری میزگرد هم اندیشی راهکارهای اجرایی پیام مقام معظم رهبری به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز از جمله برنامه‌های روز پایانی خواهد بود.
درادامه دکتر مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، گزارشی از فعالیت ستاد را ارائه خواهد کرد.
همچنین از فعالان نماز کشوری و استانی تقدیر می شوند و گزارش جمع‌بندی از سوی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ارائه خواهد شد. اقامه نماز ظهر و عصر پایان بخش بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز خواهد بود.
به‌منظور پیشواز اجلاس، نمایشگاه «عطر حضور» نیز تا 12 دی در موزه هنرهای معاصر اهواز با بخش‌های مختلفی همچون مشاوره و پاسخگویی، کتاب، کودک و نوجوان، هنرهای نمایشی، رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای، ورزش، هنرهای تجسمی دائر خواهد بود.
دو فیلم بلند سینمایی «سر به مهر» و «گهواره‌ای برای مادر» نیز در دو سینمای هلال و بهمن اهواز به این مناسبت به نمایش درآمده‌اند.
در استان خوزستان نیز 27 پیش‌همایش نماز در 27 شهرستان برگزار و از 2500 فعال عرصه نماز تجلیل شد.
همزمان با آغاز این اجلاس سراسری قطعه موسیقی با ساختار ارکسترال و به زبان عربی و به خوانندگی احمدحسن راهی‌مالکی در حوزه شعر و موسیقی مرکز خوزستان تدوین شده است. این اثر 6 دقیقه‌ای با آهنگسازی و تنظیم مجید شمسایی انجام و شعر آن را محمد رضازاده سروده است.
در این قطعه موسیقایی به نماز و اهمیت آن در هدایت و تعالی انسان بازگو می‌شود که این اثر فاخر مورد تشویق و تقدیر شورای شعر و موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
علی عماد، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان و قائم مقام رئیس ستاد استانی بیست وسومین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه در این نمایشگاه از سایر نقاط کشور نیز حضور خواهند یافت، گفت: اقدامات مطلوب و مؤثری توسط روحانیان مرکز تحقیقاتی نماز در این نمایشگاه انجام شده است. مشاوره‌های دینی به کودکان، نوجوانان و جوانان از جمله این اقدامات است.
وی با اشاره به این‌که برای اولین بار موفق به برگزاری 27 همایش نماز در راستای اجلاس سراسری نماز در شهرستان‌های استان خوزستان شده‌ایم، افزود: در این همایش‌های شهرستانی از دوهزار و پانصد فعال عرصه نماز تقدیر شد.
حجت‌الاسلام حسن آخوند‌پور، مسئول کارگروه محتوایی نمایشگاه «عطر حضور» نیز با بیان اینکه نمایشگاه امسال بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است، عنوان کرد: طراحی، محتوی و نوع خدمات ارائه شده، همچنین هنرهای نمایشی با رویکرد نماز از جمله مدل‌سازی حرم حضرت معصومه(س) از جمله نکات قابل توجه این نمایشگاه است.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین