عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
عزاداری شب شهادت امام عسکری در هیئت حرم برگزار شد
بعد از دو ماه حسین حسین گفتن چه کرده ایم و چقدر مرام و سلوک امام حسین در زندگی مان اثر گذاشته است؟...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری در شب شهادت امام حسن عسکری در هیئت حرم با سخنرانی حجت الاسلام میثم علی پناه و مداحی سید هادی شاهرودی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علی پناه را بخوانید؛

_ چه کار کنیم که به فیض شفاعت اهل بیت نائل شویم؟ چه کار کنیم که در میان شیعیان اهل بیت در روز قیامت باشیم؟ امام حسن عسگری یک راه و مسیر و صراط مستقیم را برای این که ما به شفاعت اهل بیت برسیم بیان کرده اند و به غیر از این راه دیگری وجود ندارد.

_ امام حسن عسگری می فرمایند اگر شما به راستی ما را دوست دارید و ادعایی که می کنید لقلقه زبانتان نیست سیره ما اهل بیت را در زندگی خود پیاده کنید. یعنی به عمل کار برآید. شیعه ما کسی است که به ادعای خشک و خالی اکتفا نکند و از سیره ما تأثیر پذیرفته و در زندگی سیره ما را عملی کرده و با ما قرابتی پیدا کند.

_  بعد از دو ماه حسین حسین گفتن چه کرده ایم و چقدر مرام و سلوک امام حسین در زندگی مان اثر گذاشته است؟

_ امام حسن عسگری می فرمایند که در روز قیامت کسانی در کنار ما قرار می گیرند که با ما سنخیتی دارند و از ما تأثیر پذیرفته اند و هر جا کم بیاورند ما کمکشان می کنیم. شفاعت یعنی همین . در مسیر ذوات مقدسه باشیم و برنامه زندگی را از این ذوات مقدسه بگیریم و هر جا هم کم بیاوریم کمکمان می کنند.

_ کسانی که اهلیت ندارند وقتی در جمع خوبان قرار می گیرند، آنها هم حسینی می شوند.در هیئت حسینی بودن زحمتی ندارد. اگر در همه زندگی حسینی بودی و در همه شئون زندگیت اهل بیت را در نظر داشتی هنر کرده ای. تنها راه عزیز شدن در پیش بندگان این است که با خدا باشی و با خدا ارتباطت را اصلاح کنی. این راهی است که برای همه باز است.

_ امام صادق می فرماید که از زیرکی مؤمن بترس. چون با نور خدا می بیند و کلاه سرش نمی رود. و در قیامت هم همنشین با اهل بیت می باشد.

_ شباهت دو چیز با هم سبب می شود که این دو با هم ضمیمه شود. همین طور که در دنیا افراد به دنبال هم پیاله های خود می گردند و با کسی که هم عقیده می باشد نشست و برخاست می کنند در قیامت هم همین طور است و هر کس به دنبال هم پیاله های خود می گردد. کسانی که شباهتی با اهل بیت دارند و تأثیری از آنها گرفته اند در قیامت هم همنشین اهل بیت می شوند.از لحظه ای که قرار است که جان از بدن بیرون بیاید سنخیت ما با اهل بیت به درد ما می خورد و تا قیامت این سنخیت به داد ما می رسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
تا کی این موضوعات تکراری باید روی منبر بیان بشه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین