عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
حجت‌الاسلام کلباسی در نشست خبری:
رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: شعار مراسم امسال روز نهم ربیع‌الاول «بیعت با امام عصر(عج)» است، به همین منظور سه هزار دانشجو و سه هزار طلبه و استاد حوزه علمیه بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۱ دی در مسجد مقدس جمکران گردهم می‌آیند.
عقیق:نشست خبری ستاد فعالیت‌های مهدوی در سالن جلسات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با حضور حجج اسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس ستاد فعالیت‌های مهدوی، مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت و دبیر ستاد و محمدصابر جعفری قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود و اصحاب رسانه برگزار شد.

*«بیعت با امام عصر(عج)» شعار امسال نهم ربیع است

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی با اشاره به اهمیت نهم ربیع ‌الاول به عنوان سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: امام زمان(عج) امام حیّ و زنده ما هستند، جا دارد توجه بیشتری به این مناسبت صورت گیرد و ستاد برای این روز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها افزود: برنامه‌ای ویژه برای مهدی‌یاوران در مهدیه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود که از طریق مهدیه تهران اعلام می‌شود، همچنین برگزاری نشست ویژه مبلغان سراسر کشور توسط بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در مدرسه معصومیه قم، برگزاری جشن و محافل ویژه این روز در مساجد و ... از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

حجت‌الاسلام کلباسی با اعلام خبر برگزاری اجتماع باشکوه دانشجویان و طلاب با عنوان «عهد جانان» با موضوع وحدت در پرتو بیعت با امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران ابراز داشت:‌ شعار مراسم امسال روز نهم ربیع الاول بیعت با امام عصر(عج) است و سه هزار دانشجو و سه هزار طلبه و استاد حوزه علمیه بعد از ظهر روز پنج‌شنبه 11 دی ماه (9 ربیع‌الاول) گردهم می‌آیند.

*برگزاری مسابقه «ماه دوازده» ویژه دانش‌آموزان کشور

رئیس مرکز تخصصی مهدویت ضمن هشدار نسبت به برخی اقدامات تفرقه‌انگیز در روز نهم ربیع‌الاول گفت: همواره عده‌ای هستند که از سنت‌های غلط پیروی می‌کنند، این افراد را باید آگاه کرد. مهم این است که نگذاریم افرادی که مشخص است از کجا حمایت می‌شوند، موجب اختلاف و درگیری شوند. اکنون سناریوی دشمن این است که با یک دشنام و اختلاف افکنی کار خود را آغاز می‌کند تا به یک جنگ و درگیری منتهی شود.

وی ادامه داد: مسابقه «ماه دوازده» ویژه دانش‌آموزان کشور از روز نهم ربیع‌الاول(پنج‌شنبه 11 دی ماه) آغاز و جوایز آن در نیمه شعبان به برندگان اهدا خواهد شد.

*نخستین آزمون سراسری مهدویت برگزار می‌شود/برگزاری نشست «مهدویت محور وحدت» در انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم

در ادامه حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) با تأکید بر اینکه مناسبت نهم ربیع‌الاول به عنوان آغاز امامت حضرت حجت(عج) بسیار مهم‌تر از نیمه شعبان است، ابراز داشت: زیرا نهم ربیع الاول پذیرش ولایت و بیعت با امام زمان(عج) است، بنابراین کسی که امام زمانش را بشناسد، باید دشمنان زمانش را نیز بشناسد.

وی افزود: آزمون سراسری مهدویت برای اولین بار در کشور با حضور حدود 9 هزار نفر در روز جمعه 12 دی ماه جاری برگزار می‌شود که علاقه‌مندان از خلاصه دانشنامه امام مهدی(عج) که در پورتال جامع مهدویت در دسترس قرار داده شده است، می‌توانند در این آزمون میزان معارف مهدویت خود را بسنجند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به بارگذاری 19 هزار پرسش و پاسخ در پورتال جامع مهدویت بیان داشت: تا کنون این پورتال 80 هزار عضو دارد، همچنین در راستای فرهنگ سازی روز نهم ربیع نشست انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم با حضور حجت‌الاسلام رحیمیان و با عنوان «مهدویت محور وحدت» روز سه‌شنبه 9 دی ماه برگزار می‌شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین