عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
غرویان:
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسن مجتبی(ع) بهترین بنده خداوند و نمونه بارز عبودیت خالق یکتا هستند.
عقیق:  حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگویی با گرامیداشت شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: در روایات و احادیث چندین ویژگی برای امام دوم شیعیان(ع) ذکر شده که شاخص‌ترین آنها عبودیت و بندگی است.

وی بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) چنان زندگی کردند که همواره مرکز عبودیتشان خداوند و نتیجه اعمالش کسب خشنودی پروردگار بود.

وی گفت: بهترین هدف برای انسان رسیدن به قدرت و زیبایی نیست بلکه باید هدف اصلی جلب خشنودی پروردگار متعال باشد.

غرویان در ادامه گفت: اساس مکتب اهل بیت(ع) روشنگری مردم از وضعیت و شرایط حکومت‌های جور زمان بود و امام حسن(ع) علیه بنی امیه روشنگری‌های فراوانی داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بصیرت افزایی یکی از رسالت‌های امام حسن(ع) می‌باشد به طوری که با روشنگری‌های خود چهره تزویر و ریای حکومت بنی امیه را به مردم شناساند و چه بسا این روشنگری‌ها توانست زمینه ساز قیام عظیم و تاریخی سید الشهدا شود.

وی با بیان اهمیت صلح امام حسن(ع) تصریح کرد: امام حسن(ع) با توجه به زمان سنجی‌ها و زمان شناسی خود و مطابق با شرایط جامعه صلح را پذیرفت صلحی که همراه با عزت بود و توانست از تفرقه میان جامعه اسلامی جلوگیری کند.

غرویان گفت: جنگ در آن شرایط جامعه اسلامی را از میان می‌برد اما صلح امام حسن(ع) در واقع اصل اسلام را حفظ کرد چرا که وضعیت فکری جامعه هنوز مهیای جنگ نبود و امام حسن(ع) برای فراهم ساختن فضایی در جهت روشنگری مردم فرصتی را ایجاد کردند.

وی در خصوص دستاوردهای مهم در صلح امام حسن(ع) اظهار کرد: در سایه صلح امام حسن(ع) تعدادی از یاران با وفا در مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافتند و مردم جامعه نیز از روشنگری‌های امام حسن (ع) بیدار شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: روشنگری‌های امام اذهان را برای شناساندن معاویه فراهم ساخت اگر چه دشمن همین روشنگری‌ها را تاب نیاورد و زمینه شهادت ایشان را با نیرنگ فراهم آورد.

وی درباره شهادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کرد با به شهادت رساندن امامان معصوم مانع از عشق و ارادت مردم نسبت به اهل بیت(ع) شود اما شهادت آنها هیچ گاه از عشق و ارادت مردم نکاست بلکه شور و ارادتی را به وجود آورد که همچنان پایدار و جاودان است.

غرویان در پایان در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: صبر در برابر ناملایمات، رسیدگی به وضعیت تهی‌دستان، محبت نسبت به یتیمان و درماندگان و گذشت از مهم‌ترین ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) است.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین