عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی توسعه معرفتی، اخلاقی و علمی ایران در جهان اسلام را مرهون فرهنگ وقف دانست.
عقیق:ششمین همایش وقف رسانه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین ابو ترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در تالار وحدت آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابو ترابی فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی در این همایش پرداخت و با بیان اینکه وقف ثمره پیوند دین، عقل و ثروت است اظهار کرد: توسعه معرفتی، اخلاقی و علمی ایران اسلامی در جهان اسلام مرهون فرهنگ وقف است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز نتوانسته‌اید در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از ظرفیت وقف به عنوان حکمی دینی و عقلانی بهره ببریم عنوان کرد: سرمایه وقف باید حفظ شود و آن چیزی جز بهره وری شایسته نیست.

وی یکی از واقعیت‌های دنیای امروز را ظرفیت بالای رسانه در خلق و انتقال پیام دانست و گفت: برای انتقال پیام یک راه بیشتر پیش رو نداریم و آن استفاده صحیح از رسانه است.

وی توجه مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه به حوزه رسانه را دلیل هوشمندی آنان دانست و تصریح کرد: هنوز رسانه به عنوان یک ابزار کار آمد در اختیار ما قرار نگرفته در صورتی که دنیای غرب برای انتقال پیام یک ابزار بیش ندارد و آن رسانه است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، موفقیت رسانه را مستلزم توجه به چند حوزه دانست و گفت: در مرحله نخست باید به کیفیت پیام توجه داشت به نحوی که بتواند پاسخگویی مخاطبان اثر باشد. رسانه‌ای می‌تواند رسالت خود را محقق کند که آثار خود را در بالاترین سطح کیفیت ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت، انگیزه برای مراجعه به محصول را افزایش می‌دهد اظهار کرد: سریال پرده نشین که با محوریت موضوع وقف به تازگی از صدا و سیمای پخش می‌شود در این زمینه از نمره ممتازی برخوردار بوده چون توانسته با ارتقای کیفیت محصول زمینه مراجعه به آن را ارتقا دهد.

وی در ادامه کیفیت اطلاعات را نیز حائز اهمیت شناخت و گفت: اطلاعات واقعی و قابل اعتماد اثر را به ماندگاری می‌رساند ولی متاسفانه بسیاری از آثار از این ویژگی فاصله دارد. در این زمینه باید کارگروه‌های تعریف شود تا به خلق آثار باکیفیت و با پیام مناسب و اطلاعات صحیح بپردازد.

وی از دیگر نکات حائز اهمیت در حوزه رسانه را رعایت اخلاق برشمرد و تصریح کرد: در هر جامعه‌ای اصول اخلاقی مشخصی وجود دارد که باید آن را شناخت و در تولید اثر به آن توجه کرد. امروز یکی از اهداف رسانه‌های بیگانه فرو ریختن ارکان اخلاقی و مبانی مورد احترام ملت‌ها در راستای سلطه غرب در جوامع بشری است.

وی ویژگی‌های شکلی و تصویری را در تولید محتوای رسانه‌ای حائز اهمیت بر شمرد و تاکید کرد: برای ارتقای سطح مقبولیت اثر باید از تکنولوژی‌های جدید و ظرفیت‌های پیش روی استفاده کرد.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین