۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۲۹ ذی القعده ۱۴۴۵ - ۵۸ : ۲۳
- واکنش آیت الله رئیسی به شعر صف اول+فیلم
- نغمه ساز / نوبت دوم/ مروری بر آثار ماندگار حاج سیدمحمد جوادی
- علت علاقه ویژه زنجانی ها به آیت الله رئیسی/ اخلاص و صفای باطن ایشان مشهود بود
- ولایت پذیری محض و پیگیری امور مردم از بارزترین ویژگی های رئیس جمهور شهید بود
- نغمه ساز / نوبت اول/ مروری بر آثار ماندگار حاج حیدر توکلی
اذان واقامه در نظر مذاهب پنج گانه از چه بخش هائى تشکیل شده است؟
عقیق:اذان واقامه در نظر مذاهب پنج گانه از چه بخش هائى تشکیل شده است؟
بخش هاى «اذان» طبق پنج مذهب از این قرار است:
«الله اَکْبَر» چهار مرتبه، نزد شیعه و سایر مذاهب.
«اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاّ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«اَشْهَدُ اَنَّ مُحمَّداً رَسوُلُ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«حَىَّ عَلىَ الصَّلاةِ» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«حَىَّ عَلىَ الفَلاحِ» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» دو مرتبه، فقط نزد شیعه.
«الله اَکْبَر» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«لا اِلهَ اِلاّ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و یک مرتبه نزد مذاهب چهارگانه.
بخش هاى «اقامه» طبق پنج مذهب از این قرار است:
«الله اَکْبَر» دو مرتبه نزد شیعه امامیه و حنفیه و چهار مرتبه نزد سایر مذاهب.
«اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ الله» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«اَشْهَدُ اَنَّ مُحمَّداً رَسوُلُ الله» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«حَىَّ عَلىَ الصَّلوةِ» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«حَىَّ عَلىَ الفَلاحِ» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» دو مرتبه فقط نزد شیعه.
«قَد قامَتِ الصَّلوةِ» دو مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر مگر مالکیه که به یک بار معقتدند.
«الله اَکْبَر» دو مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«لا اِلهَ اِلاّ الله» یک مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر.
پی نوشت:
کتاب سیماى عقاید شیعه، آیت الله جعفر سبحانی
منبع:باشگاه
211008
بخش هاى «اذان» طبق پنج مذهب از این قرار است:
«الله اَکْبَر» چهار مرتبه، نزد شیعه و سایر مذاهب.
«اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاّ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«اَشْهَدُ اَنَّ مُحمَّداً رَسوُلُ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«حَىَّ عَلىَ الصَّلاةِ» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«حَىَّ عَلىَ الفَلاحِ» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» دو مرتبه، فقط نزد شیعه.
«الله اَکْبَر» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«لا اِلهَ اِلاّ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و یک مرتبه نزد مذاهب چهارگانه.
بخش هاى «اقامه» طبق پنج مذهب از این قرار است:
«الله اَکْبَر» دو مرتبه نزد شیعه امامیه و حنفیه و چهار مرتبه نزد سایر مذاهب.
«اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ الله» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«اَشْهَدُ اَنَّ مُحمَّداً رَسوُلُ الله» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«حَىَّ عَلىَ الصَّلوةِ» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«حَىَّ عَلىَ الفَلاحِ» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه.
«حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» دو مرتبه فقط نزد شیعه.
«قَد قامَتِ الصَّلوةِ» دو مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر مگر مالکیه که به یک بار معقتدند.
«الله اَکْبَر» دو مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر.
«لا اِلهَ اِلاّ الله» یک مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر.
پی نوشت:
کتاب سیماى عقاید شیعه، آیت الله جعفر سبحانی
منبع:باشگاه
211008