عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیامی گفتند: امروز سیاست‌های مخرب بر جهان بشریت سایه افکنده و انبوه ظلم و ستم استکباری سیاسی و اقتصادی فضای زندگی را تیره و تار کرده؛ لذا بر ملت‌های اسلام لازم است برای رهایی از همه این فتنه‌ها به دامن قرآن پناه ببرند
عقیق: پیام آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی یکی از مراجع تقلید شیعه، به سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان فنی و حرفه‌ای و خانواده‌های آن‌ها، امروز، در مشهد قرائت شد.
آیت‌الله العظمی حسین  نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه، این پیام را با روایتی از حضرت رسول(ص) مبنی بر اینکه « کسی که با توفیق خداوند با قرآن مربوط و آشنا شده است اگر فکر کند که در دنیا چیزی بهتر و با فضیلت‌تر از آنچه به او داده شده است به کس دیگر داده شده اشتباه کرده است و آن نعمتی را که بزرگ است کوچک شمرده و آنچه را که کوچک است را بزرگ شمرده است زیرا هیچ نعمتی با نعمت آشنایی با قرآن برابری نمی‌کند»، آغاز کردند.
در ادامه این پیام آمده است: امروز سیاست‌های مخرب بر جهان بشریت سایه افکنده و انبوه ظلم و ستم استکباری سیاسی و اقتصادی فضای زندگی را تیره و تار کرده است، دشمنان کینه توز اسلام، نقاب از چهره خود کنار زده با نقشه های خصمانه در برابر مسلمانان صف آرائی می‌کنند و فرهنگ، سیاست، اصول و ارزش‌های والای اسلامی را هدف گرفته‌اند، بر ملت‌های اسلام لازم است برای رهایی از همه این فتنه‌ها به دامن قرآن پناه ببرند.
این مرجع تقلید در پیام خود اظهار کردند: همچنین باید برای مصونیت خود با تکیه به معارف قرآنی به ویژه با تکیه به وحدت و اتحاد و همدلی نسبت به هم و مقاومت و صلابت عزت‌بخش در برابر دشمنان اسلام حرکت کنند و گفتار قرآنی (اشداء علی الکفار رحماء بینهم) را نصب‌العین خود قرار دهند.
ایشان در بخشی دیگر از پیام خود آورده‌اند: در معانی حرکت کنید که آن بهار دلهاست، شفای دردهای خود را از قرآن به دست بیاورید که شفای دل‌هاست، ضمن اینکه در خوب و پاکیزه تلاوت کردن آن سعی کنید که دارای مفیدترین قصه‌ها است.
در ادامه این پیام آمده است: این جوانان متعهدی که با دلهای آکنده از عشق و ایمان که عبارت از عبادت در درگاه خدا و خواندن قرآن و مناجات با ذات لایزال الهی لذت می‌برند و در صحنه‌های اعتکاف و مجامع، دعای ندبه و مراکز مذهبی و مساجد حضور دارند و برای حضور در یاری حضرت ولی عصر ارواحنا الفداء برای اقامه قسط و عدل جهانی خود را آماده می‌سازند، موجب افتخار کشور ما هستند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پایان این پیام افزودند: آخرین توصیه ما این است که مفاهیم قرآن مجید را در همه ابعاد زندگی خود پیاده کنیم و حضور دینی خود را در همه عرصه‌های زندگی حفظ کنیم.


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین