عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
یک عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: تقریب مذاهب ایده ارزشمند و پسندیده‌ای است ولی تحقق آن مستلزم حضور و اراده همه طرف‌ها و فرقه‌ها در دنیای اسلام است.
عقیق: محمدحسین رجبی‌دوانی مهم‌ترین تهدیدی که امروز جهان اسلام با آن روبروست را تفرقه و اختلافات داخلی و گم کردن دشمن اصلی دانست.
وی افزود: علاوه ‌بر این، حاکم شدن دیدگاه‌های دُگم و افراطیِ سلفی‌ها بر جهان تسنن باعث شده که آنها به جای اینکه به مقابله با آمریکا و صهیونیسم و استکبار جهانی سوق داده شوند، به برادرکشی و دشمنی و کینه‌توزی نسبت به شیعه کشانده شوند.
این استاد دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: جریانات تکفیری چهره پاک اسلام و پیامبر اکرم(ص) را با جنایات وحشیانه و کشتارهای سبعانه‌ی خود مخدوش کردند و ضربه‌ای به اسلام وارد کردند که شاید در تاریخ سابقه نداشته باشد.
وی با بیان این‌که «تقریب مذاهب ایده ارزشمند و پسندیده‌ای است ولی مستلزم حضور و اراده همه طرف‌ها در فرقه‌های اسلامی است» تأکید کرد: شیعه اثبات کرده به این مهم، باور و اعتقاد دارد و این یک تاکتیک سیاسی نیست.
رجبی‌دوانی گفت: اگر اهل تسنن هم به این نتیجه برسند که باید اختلافات کوچک داخلی بین خود و دیگر مسلمانان را فراموش و بر مشترکات یکدیگر تأکید کنند تا بتوان بدین‌وسیله در مقابل دشمنان مشترک دنیای اسلام ایستادگی کرد، تقریب مذاهب عملی خواهد شد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اثرات جنایاتی که سلفی‌ها و تکفیری‌های سنی علیه شیعه روا داشته‌اند، اظهار کرد: جنایات تکفیری‌ها موجب شده که برخی متعصبان نیز در شیعه، نه‌تنها نسبت به تکفیری‌های سنی بلکه نسبت به جامعه تسنن هم دیدگاه‌های به شدت منفی پیدا کنند.
وی افزود: از آنجاکه اهل تسنن هم، از تکفیری‌های خود ابراز برائت نمی‌کنند، موجب تقویت این دیدگاه در متعصبان شیعی شده‌اند، لذا برای اینکه شیعیان واقعی در دام توطئه‌های دشمنان اسلام نیفتند وظیفه راستین آنها تبعیت از رهنمودهای مقام معظم ولایت است.
رجبی‌دوانی گفت: از آنجا که، وحدت مسلمانان و مقابله با دشمنان اصلی اسلام دغدغه‌ی اصلی مقام معظم رهبری است، اگر شیعیان از رهنمودهای ایشان به درستی پیروی کنند وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند و می‌توان شیعه را در این عرصه بسیار سربلند و موفق دانست.
این استاد دانشگاه، با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی به آحاد مردم جامعه نسبت به توطئه‌چینی‌های دشمنان که با حربه‌ی تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی اتفاق می‌افتد، بیان کرد: باید یک سیر از فراز و فرودهای قدرت اسلام در جهان را برای مردم تبیین کرد و به آنها نشان داد که هرگاه از اختلافات دوری کرده بودند اسلام چه عزت و عظمتی پیدا کرده و هنگامی که دچار تفرقه‌ها شدند چه ضربات جبران‌ناپذیری خوردند و عزت خود را از دست دادند.
وی تصریح کرد: این اقدام می‌تواند بسیار عبرت‌آموز باشد تا از تکرار این سابقه تاریخی دوری کرد و عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشت.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین