عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
نمایش «فصلی دیگر» نوشته علیرضا حنیفی و کارگردانی پژمان کاشفی که به تأثیر نفرین حضرت زینب(س) بر سپاه یزید می‌پردازد؛‌ به مدت یک هفته در سوگواره خمسه اجرا می‌شود.
عقیق: به نقل از ستاد خبری نخستین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه، این نمایش از جمله 15 نمایش صحنه‌ای این رویداد هنری است که از 21 تا 27 آذرماه در سالن رسول مهر با حضور بازیگرانی چون مهدی زمینپرداز، مهدی رحیمی، ابوالفضل حضرتی، پژمان کاشفی و علی مداح اجرا می‌شود.
پژمان کاشفی کارگردان نمایش، ضمن اشاره به عدم برگزاری تنها جشنواره دینی با عنوان صاحبدلان،  اظهار داشت: در غیاب تنها جشنواره دینی درخصوص هنرهای نمایشی، می‌توان گفت بار اصلی این اتفاق اکنون روی دوش سوگواره خمسه افتاده است و این امر، اهمیت سوگواره را دوچندان می‌کند.
این بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، نمایش خود را نمایشی مرتبط با نهضت عاشورا برشمرد و تصریح کرد: این نمایش، داستان نفرین حضرت زینب(س) بر کسانی است که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند. نفرینی که گریبان سرداری از سپاه یزید را می‌گیرد؛ سردارِ نابینا در پی استغفار است اما هر روز صدای نفرین را می‌شنود و ...
نمایش «فصلی دیگر»  از 21 تا 27 آذرماه ساعت 17:30 در سالن رسول مهر به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان شهید مطهری شمالی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برای عموم مردم روی صحنه می‌رود.
بخش صحنه‌ای نخستین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه به دبیری مجید رفیعی، همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ابن‌سینا از 20 آذرماه آغاز شده و تا 7 دی‌ماه ادامه دارد.



منبع:باشگاه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین