عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
با حضور 200 هزار زائر پیاده
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح میقات الرضا در شش استان منتهی به مشهد خبر داد و گفت: این برنامه به منظور ترویج فرهنگ رضوی اجرا خواهد شد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان مجری طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» هستند، اظهار کرد: این طرح در چند سال گذشته در این شش استان اجرا شد و دی ماه امسال در استان سمنان به اجرا در می‌آید.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی ویژه زائرانی که در ایام شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) پیاده به زیارت ثامن الائمه(ع) اقدام می‌کنند، امسال در شش استان و برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر طراحی شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه آخر ماه صفر، از اعزام دو هزار و ۲۰۰ روحانی در سراسر کشور به همین منظور خبر داد و گفت: این طرح در دهه اول ماه محرم در سه هزار و ۲۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه اجرا شد.
شرفخانی از اجرای طرح جامع عمران و ساخت و ساز برای یک هزار و ۲۹۰ امامزاده و بقاع متبرکه کشور در سالجاری خبر داد و افزود: در چند سال اخیر طرح عمران و آبادانی برای سه هزار و ۷۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه به اجرا درآمده است.
شرفخانی با اشاره به برنامه ریزی سخت افزاری و نرم افزاری در رویکرد فرهنگی به منظور ایجاد قطب فرهنگی از امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور، گفت: در دو هزار و ۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه زیرساخت‌های نرم افزاری شامل ایجاد مراکز قرآنی و فرهنگی در حال راه اندازی و فعالیت است.



منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین