عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تهران باحضور در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) بزرگترین اجتماع مذهبی کشور را تشکیل دادند.
عقیق:از ساعات اولیه صبح روز شنبه 22 آذر مصادف با 20 صفر 1436 هجری قمری راهپیمایی عظیم مردم تهران و هیئات مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم از سطح شهر تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد و شرکت کنندگان پس از طی مسیر پیاده در حدود 4 ساعت خود را به آستان مقدس نواده امام مجتبی(ع) رساندند.
با رسیدن تمامی گروه‌ها و دسته‌جات عزاداری به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اجتماع صدها هزار نفری از عزاداران و ارادتمندان حضرت سیدالشهداء(ع) تشکیل شده و می‌توان گفت بزرگترین اجتماعی مذهبی کشور به تاسی از اجتماع بزرگ بشری در کربلای معلی است.
بازماندگان از کاروان پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در کربلا روز گذشته یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی را در حرم فرزند امام حسن مجتبی(ع) در شهرری را تشکیل دادند و با زیارت قبر مطهر این امامزاده شرح طواف زیارت امام حسین(ع) را به دست آوردند.
حضور جمعیت در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) به قدری گسترده است که داخل حرم و تمامی صحن‌های اصلی مملو از جمعیت شده در خیابانها و میادین اطراف حرم نیز مقدمات حضور مردم فراهم شده و راهپیمایی‌کنندگان در حال استقرار برای اقامه نماز ظهر و عصر عزاداری باشکوه در این مکان مقدس هستند.
این مراسم معنوی با اقامه نماز ظهر و عصر و عزاداری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پایان می‌یابد و مقدمات لازم برای بازگشت مردم از طریق قطار شهری و اتوبوس‌های شرکت واحد فراهم شده است.
 

منبع:تسنیم
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین