عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
نقل قولی می‌گوید: کاروان اسرای دشت نینوا در راه بازگشت وقتی به عراق می‌رسند، از بلد راهشان می‌خواهند که آن‌ها را از راه کربلا ببرد، آنجا مجلس عزا بر پا کنند و چندین روز ماندند.
عقیق:بر اساس نقشه ویژه دانشنامه امام حسین(ع) فاصله میان دمشق تا مدینه، تقریباً 1229 کیلومتر است و با احتساب دمشق و مدینه، شامل 32 منزل بوده است.
کاروان اسیران در بازگشت از شام قطعاً این مسیر را پیموده‌اند و چنانچه در ضمن حرکت به کربلا هم رفته باشند، مسیر بسیار طولانى‌ترى را سپرى کرده‌اند، حرکت پُر رنج خانواده امام(ع) و همراهان از مدینه آغاز و به مدینه نیز ختم شد و حداقل مسیرى که این بزرگواران طى کرده‌اند (با فرض رفتن از کوفه به دمشق از کوتاه‌ترین مسیر، یعنى راه بادیه، و عدم احتساب رفتن مجدد به کربلا)، حدود 4100 کیلومتر است، با این محاسبه:
431 کیلومتر (از مدینه به مکّه) + 1447 کیلومتر (از مکّه به کربلا) + 70 کیلومتر (از کربلا به کوفه) + 923 کیلومتر (از کوفه به دمشق از راه بادیه) + 1229 کیلومتر (از دمشق به مدینه) = 4100 کیلومتر.


 مطابق دانشنامه امام حسین(ع)، نقل قولی می‌گوید: کاروان در راه بازگشت وقتی به عراق می‌رسند، از بلد راهشان می‌خواهند که آن‌ها را از راه کربلا ببرد، آنجا مجلس عزا بر پا کنند و چندین روز ماندند.
برای اطلاعات بیشتر درباره مسیر‌ کاروان دشت نینوا از اینجا و برای مشاهده مسیر حرکت کاروان اسیران کربلا، از شام به مدینه از اینجا اقدام کنید.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر درباره حوادث عاشورا به شیوه چند رسانه‌ای می‌توانند از نرم‌افزار «ثارالله» استفاده کنند، به این صورت که عدد 3 را به سامانه 500017179 پیامک و یا با شماره مرکز پخش تهران 02163487 و مرکز پخش قم 02537176203 تماس حاصل کنند.


منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین