عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
شب شعر عاشورا از موفق‌ترین شب‌های شعر است که هر سال در روزهای نزدیک به اربعین حسینی در شیراز برگزار می‌شود.
عقیق:حسین قرایی؛ شب شعر عاشورا هر سال در روزهای نزدیک اربعین حسینی در شیراز شاعرپرور برگزار می شود. چندی پیش که با «حاج احد ده بزرگی» جلسه ای بودیم، تعدادی عکس از شب های شعر عاشورای چند سال پیش که یکی را گلچین کرده‌ام از حاج احد گرفتم. جالب است که این شب شعر در خانه «حاج فرهنگ» -مرد ولایتمدار و با صفای عرصه فرهنگ- برگزار می شود.
این عکس برای حدود 10 سال پیش است که «هاشم کرونی» شاعر بی ریای شیرازی در حال شعرخوانی است و صف ارجمند هنرمندان ادبیات انقلاب اسلامی نیز دیدنی است؛ خسرو آقایاری، جواد محدثی، محمدعلی مردانی، مصطفی رحماندوست، مجتبی رحماندوست، سید مهدی شجاعی، افشین علاء، زکریا اخلاقی، سید اکبر میرجعفری.


البته سال گذشته که توفیق حضور در این شب شعر را داشتم حضور پررنگ شاعران و نویسندگان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی را شاهد بودم؛ دکتر محمدرضا سنگری، دکتر غلامرضا کافی، مصطفی رحماندوست، مجتبی رحماندوست، محمدحسین جعفریان، مرتضی سرهنگی، هدایت ا... بهبودی و ...
شب شعر عاشورا، جزو موفق ترین شب های شعری است که در طول عمرم دیده ام. حتما صفای باطن افرادی مثل احد ده بزرگی، سید محمدامین جعفری، هاشم کرونی، حاج فرهنگ، دکتر سنگری و دیگر دست اندرکاران این امر زلال است که توانسته است سال های سال این حرکت مردمی را پایا و پویا نگه دارد.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین