عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
دومین نشست تخصصی شیوه‌های عزاداری بر اهل بیت(ع) با هدف بررسی فقهی موضوعاتی همچون قمه زنی، لطمه زدن بر جسم و زنجیر زنی روز پنجشنبه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
عقیق:در این نشست علمی حجج اسلام سید محمد نجفی، داوود غائبی، سید احمد میر خلیلی، احمد قدسی و ... از اساتید حوزه‌های علمیه حضور داشتند.
یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این نشست با بیان اینکه در طول سالیان دراز به ویژه در سال‌های اخیر انحرافات بسیاری به عزاداری‌ها و شیوه تعظیم شعائر اهل‌بیت معصومین(ع) وارد شده است، گفت: لازم است با هوشیاری و دقت نظر آسیب‌ها شناسایی شده و در رفع و جلوگیری از آن‌ها تلاش شود.
حجت الاسلام والمسلمین داوود غایبی، ادامه داد: در این نشست علمی درصدد هستیم تا در راستای شناسایی آسیب‌های وارده به شیوه‌های عزاداری با بررسی فقهی موضوعاتی از قبیل قمه زنی، لطمه زدن بر خویش و زنجیر زنی گامی برای بصیرت افزایی در مجالس عزاداری برداشته شود.
وی یکی از مسایلی که امروزه در بین متدینین مطرح است و شور جهانی ایجاد کرده است را مساله عاشورا و شور حسینی دانست و افزود: عزاداری بر سیدالشهدا یکی از مهمترین شعائر است و همگان بر لزوم عزاداری بر سیدالشهدا(ع) تاکید دارند که مهمترین جزء آن، حفظ حرمت اهل بیت(ع) است.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین