عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
حجت الاسلام ماندگاری گفت: بالاترین اثر اربعین و زیارت امام حسین نمایش عزم و مانور عشاق حسین است.
عقیق:حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه بالاترین اثر اربعین و زیارت امام حسین نمایش عزم و مانور عشاق حسین است، گفت: هر حزب و گروهی میتینگی دارند و اربعین نمایش عاشقان ابی عبدالله است.
وی گفت: با وجود اینکه داعشی‌های تکفیری سرزمین عراق را ناامن کردند، هر حزب و گروهی سیاسی دیگری باشد، حتی نمی‌تواند ده نفر را هم جمع کند، ولی می‌بینیم که میلیون‌ها نفر به عشق امام حسین جمع می‌شوند تا بگویند مکتبی که شهادت دارد ترس ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برای امام حسین اربعین می‌گیرند ولی برای دیگر ائمه نه،‌گفت: خدا خواسته برای امام حسین (ع) اینگونه باشد.
ماندگاری پیوند زیارت اربعین با مردم را پیوندی عاطفی و ولایتی دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم به کسانی که پیاده روی اربعین می‌رود باور کنند و پشناسند که به دیدار چه کسی می‌روند. او ولی خداست و بدانند بیمه‌ی خدایند، بیمه‌ی امام حسین‌اند و بیمه‌ی امام زمان‌اند و امان زمان(ع) برایشان دعا می‌کنند.
ماندگاری خاطرنشان کرد: زائر اربعین باید بداند اربعین یک قبل و یک بعد دارد، قبل و بعدش باید متناسب با این ارتباط باشد که معجزه کند. ما اگر خدای ناکرده قبل از زیارت اربعین در خط امام حسین(ع) نباشیم و یا بعد از زیارت اربعین در خط امام حسین و ولایت نباشیم، آن زیارت فقط یک اثر ثوابی خواهد داشت و اثر معیتی با امام حسین نخواهد داشت.
وی با اشاره به صحبت‌های اخیر در مورد ایام محسنیه گفت: هیچکس نگفته این ایام سازی بدعت است ولی ما می‌گوییم شهادت اهل بیت (ع) یک روز است ولی ارادت به اهل روز 365 روز. تنها امامی که همه‌ی اهل بیت سفارش به ایام عزاداری کردند، امام حسین است و برای ائمه عرض ارادت بگیریم، ولی ایام سازی که مردم زندگی‌شان مختل بشود را درست نیست.


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین