عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
پيام هاي راهپيمايي اربعين را كامل كنيم؛
عقیق:بنا بر آمارهاي رسمي نزديك به يك ميليون نفر، اما بنا بر شواهد و قرائن كه دقيق‌تر بنظر مي‌رسد خيلي خيلي بيشتر از اين رقم، و شايد اصلا هم كسي نداد كه چه تعداد ايراني امسال براي زيارت امام حسين (ع) در ايام اربعين سالگرد شهادت آن حضرت به عراق رفته اند و هم اكنون در اين كشور هستند.

خبرهايي كه اين روزها رسيده همه نشان و گواه بر استقبال بي نظير ارادتمندان به اهل بيت رسول الله (ص) براي شركت در بزرگترين نمايش قدرت و حضور شيعيان رسول الله (ص) در راهپيمايي اربعين است كه فقط يك هدف دارند و آن ابراز اين سخن فرزند رسول خدا (ص) است كه من براي احياي دين جدم قيام كردم! قيامي كه آثار و بركات آن قرنها بعد از آن، همچنان روز اول، و همهٔ روزها عاشورا و همهٔ مكانها كربلا است.

عاشورا و كربلا، شايد دو واژه باشند، ولي اندكي كه درنگ كني خواهي ديد كه نه! اين دو نه فقط حتي يك فرهنگ، كه همهٔ فرهنگ، نه! همهٔ داشته‌ها و نداشته هايي است كه بشر داشته، و بايد داشته باشد و حتي بعدها با اذن خداوند تبارك و تعالي به آن خواهد رسيد.

ارادتمندان به امام حسين (ع) امسال و بويژه پس از آنكه گفته شد قائد عظيم الشان انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي نظر به شركت هر چه گسترده‌تر مومنان در راهپيمايي اربعين در كربلا دارند، امواج گسترده‌تري نه فقط از ايران كه از كل جهان اسلام و بخصوص كشورهاي حوزه خليج فارس كه متاسفانه برخي از آنها خاستگاه گروههاي تكفيري و حامي آنها بوده اند، به راه انداختند و راهي عراق شده اند.

زائران امسال كربلا درحالي به زيارت امام حسين (ع) مي‌روند كه عراق همچنان دستخوش ناآرامي است. حضور گسترده و بي نظير ميليونها دلداده امام حسين (ع) از گوشه و كنار جهان در راهپيمايي امسال اربعين، اين پيام را به واضح‌ترين شكل به همهٔ بازيگران داخلي و خارجي در عراق دارد كه " عراق وسوريه، جاي بازي قدرتهاي شيطاني و تكفيري و تروريستهاي دست پرورده بازيگران منطقه اي و برون منطقه اي نيست. اينجا سرزميني مقدس براي همهٔ پيروان اديان الهي و ازجمله اسلام، موطن، منزل و خاستگاه پيامبران الهي (ع) است و هيچ كس حق ندارد اين سرزمين مقدس و عزيز را آلوده اراده ناپاك خود كند.

ملت مظلوم عراق بيشتر و مردم مظلوم سوريه چند سالي است كه با مشكلات و ناآرامي و نابساماني‌هاي زياد ناشي از اشغال كشور خود توسط قدرتهاي شيطاني، فعاليت تروريستها و عوامل وابسته دست و پنچه نرم مي‌كنند. ايران اسلامي در همهٔ اين سالها به جرات مي‌توان گفت، يگانه و صادق‌ترين دوست نه فقط اين ملت‌ها، كه همهٔ ملت‌هاي منطقه بوده است كه جز به رفاه و سعادت و خوشبختي آنها نمي‌انديشد.

در طول مسير رفت به كربلا بر طبق يك سنت تاريخي همه جور امكانات براي پذيرايي از زائران برپا است و زائر مشكل و نيازي ندارد كه قابل برآورد نباشد و يا براي آن تدارك لازم ديده نشده باشد.

تداركات صورت گرفته براي ايامي است كه به اربعين و يكي دو روزي بعد از آن ختم مي‌شود. اين امكانات در داخل عراق بعد از اربعين جمع آوري مي‌شود و در داخل ايران نيزمتاسفانه سنت پذيرايي از زائران هنوز و آنطور كه مطلوب نظر و شايسته زائران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) باشد، جا نيفتاده است.

از اين رو مي‌توان از همين الان پيش بيني كرد كه زائران در بازگشت چه در داخل عراق و چه در ايران با مشكلاتي بخصوص به لحاظ لجستيك روبرو شوند كه لازم است تدابير لازم به بهترين شكل فراهم آيد تا زائران خسته از راهپيمايي طولاني، در اولين فرصت و با كمترين اتلاف وقت و در همان حال امكاناتي شايسته زائر امام حسين (ع) به اوطان خويش بازگردند.

نكته مهم در استقبال از زائران امسال اربعين شهادت حضرت اباعبدالله (ع) يك ضرورت جدي براي تكميل نمايش قدرت شيعيان رسول الله (ص) از سوي همهٔ كساني است كه به هر دليل توفيق شركت در راهپيمايي اربعين را نداشتند. استقبال گسترده، به بهترين شكل و در بالاترين سطح در سطح ملي و منطقه اي بخصوص اگر با حضور مقامات ارشد كشور مانند رئيس جمهوري و هيات وزيران و استانداران و ائمه جمعه و نمايندگان ولي فقيه باشد، پيام‌هاي زائران را از اين راهپيمايي برجسته‌تر به دنيا خواهد رساند. اگر سعادت زيارت رهبر معظم انقلاب هم نصيب زائران و يا نمايندگان آنها شود كه زهي سعادت! كام‌ها همه شيرين.


منبع:حج
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین